GDDKiA w Poznaniu rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę drogi S5 Poznań – Wrocław na odcinku Wronczyn – Kościan Południe. Najkorzystniejsza oferta opiewa na przeszło 359 mln zł. Złożył ją Budimex.
Wybrany wykonawca zadeklarował zrealizowanie prac w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy. Na wykonane prace udzieli 10-letniej gwarancji.
W przetargu na projekt i budowę tego odcinka S5 wpłynęło 10 ofert. Oferta Budimeksu była najtańsza. Wszystkie złożone propozycje mieściły się w budżecie zamawiającego, który wycenił zadanie na 657,51 mln zł. Oferty były oceniane z uwzględnieniem kryterium ceny, któremu nadano wagę 90% i okresu gwarancji z wagą 10%. Każdy z oferentów zadeklarował taki sam, 10-letni okres gwarancji.
Wykonawca będzie musiał zaprojektować i wybudować odcinek drogi ekspresowej o długości 19 km. Wykona także 2 węzły drogowe oraz łącznik drogowy do istniejącej DK–5 o długości ok. 2,2 km. Jego zadaniem będzie również przebudowa fragmentów istniejących dróg, wykonanie dróg serwisowych, ciągów pieszych i rowerowych, a także urządzeń infrastruktury kolejowej linii Kościan – Opalenica. Jednym z zadań, które stanie przed wykonawcą będzie także likwidacja starego cmentarza w Kiełczewie.
W tym tygodniu poznaliśmy także wykonawcę S5 na odcinku od węzła Kościan Południe do Radomicka. Ten fragment trasy S5 za ponad 303 mln zł wybuduje Mota Engil Central Europe. Na rozstrzygniecie czekają przetargi na projekt i budowę S5 na odcinku Radomicko – Kaczkowo etap I: Radomicko (bez węzła) – Leszno Płd oraz etap II Leszno Płd (z węzłem) – Kaczkowo.