Drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 pomiędzy Nową Solą a Niedoradzem wybuduje Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman. Dziś GDDKiA Oddział w Zielonej Górze podpisała umowę z wykonawcą.
Droga ekspresowa S3 jest fragmentem leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym międzynarodowej trasy E65. Wiedzie od Szczecina do granicy z Czechami. Jej najdłuższy odcinek leży na terenie województwa lubuskiego.
Docelowo ekspresowa trójka na całej długości ma być drogą dwujezdniową. Ten cel ma być osiągnięty w roku 2018. Wyjątkiem jest most na Odrze, gdzie planowany termin ukończenia to rok 2019.
Zadanie musi być wykonane w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia kontraktu, z wyłączeniem okresów zimowych. Umowa jest warta 153,22 mln zł netto.
Wykonawca wybuduje wschodnią jezdnię trasy S3 z dwoma pasami ruchu. Wykona także niezbędna infrastrukturę.
Budimex udzieli 10 miesięcy gwarancji na wykonane prace, tj: konstrukcję nawierzchni (z wyjątkiem warstwy ścieralnej), ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe, prefabrykaty betonowe, drogowe obiekty inżynierskie.
Gwarancja na warstwę ścieralną nawierzchni wynosi 5 lat, na oznakowanie poziome grubowarstwowe – 4 lata, na zieleń – 3 lata i 1 rok na oznakowanie poziome cienkowarstwowe.
Droga ekspresowa S3 jest fragmentem leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym międzynarodowej trasy E65. Wiedzie od Szczecina do granicy z Czechami. Jej najdłuższy odcinek leży na terenie województwa lubuskiego.
Docelowo ekspresowa trójka na całej długości ma być drogą dwujezdniową. Ten cel ma być osiągnięty w roku 2018. Wyjątkiem jest most na Odrze, gdzie planowany termin ukończenia to rok 2019.