Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Mazowieckie

Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec: Co zmieniło się w 2014 roku?

| Edyta Wsół źródło: Rynek Infrastruktury/Tak dla S7 09.01.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Budowa drogi S7 Warszawa – Grójec: Co zmieniło się w 2014 roku?
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Mazowieckie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rok 2014 zakończył się pomyślnie dla tych, którzy zabiegali o wybudowanie drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca. Zadanie to znalazło się w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 na liście zadań podstawowych. Inicjatywa „Tak dla S7” przypomina ważne wydarzenia związane ze staraniami o realizację tego przedsięwzięcia.
Dla mieszkańców powiatu piaseczyńskiego rok 2014 rozpoczął się konsultacjami społecznymi dotyczącymi planowanego przebiegu drogi S7 z Warszawy do Grójca. Odbyły się one w ramach umowy zawartej między firmą Jacobs Polska, która stworzyła koncepcję programową trasy, a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Mieszkańcy mieli okazję do zapoznania się ze szczegółowym planowanym przebiegiem tego odcinka oraz do zgłaszania uwag i sugestii.

ZDG TOR na rzecz S7

W lutym 2014 roku Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz inicjatywa „Tak dla S7” przedstawiły raport, który ukazywał zagrożenia, jakie mogą się pojawić w przypadku zaniechania budowy południowego wylotu z Warszawy.

Autorzy raportu wykazali, że otwarcie będącej w budowie trasy ekspresowej S8 Salomea – Wolica oraz III etapu Południowej Obwodnicy Warszawy nie wpłynie na poprawę warunków panujących na ulicy Puławskiej.

S7 w Dokumencie Implementacyjnym

W maju 2014 roku Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju postanowiło włączyć szereg inwestycji do Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku).

W efekcie przeprowadzonych konsultacji społecznych do DI dodano między innymi budowę drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca, jako odcinek ważny z punktu widzenia całej sieci transportowej. Wybór dróg do DI był podyktowany natężeniem ruchu ogólnego i ciężarowego, położeniem odcinka w kontynuacji ciągu ruchu drogowego oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu.

MIR chce domknięcia S7

Od lipca ze strony przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju zaczęły płynąć informacje dotyczące nowego programu budowy dróg. Intencją MIR było jego przygotowanie do końca 2014 roku, czego też udało się dokonać – 6 listopada opublikowany został projekt PBDK na lata 2014-2020. W międzyczasie wiceminister infrastruktury i rozwoju, Zbigniew Rynasiewicz, deklarował, że domknięcie drogi S7 jest intencją rządu.

Pod koniec września Rada Ministrów przyjęła Dokument Implementacyjny do SRT. Wśród priorytetów umieszczono odcinek drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca i wskazano, że pierwszy przetarg na roboty budowlane mógłby zostać ogłoszony jeszcze w I kwartale 2015 roku, natomiast zakończenie prac przewidziano cztery lata później.

S7 w nowym programie budowy dróg i Kontrakcie Terytorialnym

Na początku listopada portal „RynekInfrastruktury.pl” dotarł do projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Droga S7 z Warszawy do Krakowa, której częścią jest odcinek ze stolicy do Grójca, została umieszczona na 12. miejscu listy podstawowych zadań inwestycyjnych. Koszt budowy tego ponad 29-kilometrowego odcinka drogi szacowany jest na prawie 1,7 mld zł.

Ważnym momentem, który zakończył ubiegłoroczne starania o budowę drogi S7 na południe od Warszawy było podpisanie Kontraktu Terytorialnego dla Mazowsza i obietnica premier Ewy Kopacz dotycząca realizacji południowego wylotu z Warszawy w ciągu drogi S7. Wojewoda mazowiecki podał roboczy harmonogram prac nad tą trasą, który potwierdza terminy z Dokumentu Implementacyjnego w kwestii ogłoszenia przetargu. Miałby on zostać ogłoszony w lutym 2015 roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5