Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Lotniska | Krajowe - Bydgoszcz

Bydgoszcz: Budowa CPL nie zagrozi naszemu lotnisku

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl 03.10.2016

 

Bydgoszcz: Budowa CPL nie zagrozi naszemu lotnisku
fot. PLL LOT

Więcej z regionu:

Bydgoszcz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tylko w ostatnich latach Port Lotniczy Bydgoszcz przeznaczył na inwestycje 142 mln zł. To jednak nie koniec. Jak zapowiada Artur Niedźwiecki z bydgoskiego lotniska, z myślą o pasażerach przebudowanie zostany terminal. Władze portu lotniczego nie boją się konkurencji w postaci CPL.
Emilia Derewienko, „RynekInfrastruktury.pl“: Jakie inwestycje realizujecie obecnie w Porcie Lotniczym Bydgoszcz? Jakie będą realizowane w najbliższym czasie?

Artur Niedźwiecki, biuro prasowe Portu Lotniczego Bydgoszcz: Obecny rok kończy etap najważniejszych dla rozwoju portu inwestycji w jego infrastrukturę, bezpieczeństwo operacji czy rozwiązania służące poprawie komfortu pasażerów. Inwestycje zrealizowane w ostatnim czasie w ramach RPO w bydgoskim lotnisku obejmowały m.in.: remont drogi startowej oraz systemu jej odwodnienia, remont płyt postojowych, remont systemu elektroświetlnego, zakup sprzętu dla Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, pojazdów i sprzętu do obsługi operacji pasażerskich, cargo, zimowego utrzymania lotniska, jak i specjalnego pojazdu, przeznaczonego do obsługi pasażerów niepełnosprawnych. Wartość inwestycji realizowanych w ramach tego Programu wyniosła ponad 142 mln zł.

Obecnie kończą się prace związane z przebudową i modernizacją terminala. Dzięki tej inwestycji powierzchnia dostępna dla pasażerów powiększyła się o ponad 1000 m kw. Szczególnie istotna jest dodatkowa powierzchnia na pierwszym piętrze terminala, gdzie do dyspozycji pasażerów oddane zostaną nowy punkt gastronomiczny z widokiem na lotnisku, sklepy i punkty usługowe oraz kącik dla dzieci. Przygotowujemy się również do przebudowy lotniskowego parkingu, która zwiększy komfort korzystania oraz jego pojemność. Na przyszły rok zaplanowano kolejne prace w terminalu. Aktualnie rozważamy kilka koncepcji kolejnych udogodnień dla pasażerów, jednak jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szczegółach.

Czy Centralny Port Lotniczy, o ile powstanie, może Wam w jakiś sposób zagrozić?

Istotą portów regionalnych jest zapewnienie połączeń dla mieszkańców regionu. Proponowana lokalizacja CPL jest oddalona od tzw. catchment area bydgoskiego lotniska, czyli zasięgu jego oddziaływania. Tym samym na tym etapie nie widzimy bezpośredniego zagrożenia dla naszego portu.

Podobnie jak istniejące obecnie warszawskie porty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla bydgoskiego lotniska, tak samo nie zmieni drastycznie tej sytuacji budowa Centralnego Portu Lotniczego. Oczywiście, oba warszawskie porty lotnicze posiadają bardzo rozbudowaną siatkę połączeń. Pamiętajmy jednak, że w przypadku Lotniska Chopina są to kierunki obsługiwane przez linie legacy, które często oferują loty tylko z tego portu lotniczego. Wiemy też, że pasażerowie chcący podróżować chociażby na Wyspy Brytyjskie wybiorą nasze lotnisko ze względu na odległość oraz dobrą komunikację. Podobnie stale rozwijające się połączenie Lufthansy coraz częściej skłania lokalny biznes do korzystania z lotów transferowych z wylotem z Bydgoszczy. Nasza oferta jest dostosowywana do potrzeb regionu. Oczywiście jest jeszcze kilka obszarów, w których pasażerowie zmuszeni są wybrać lotnisko w Poznaniu czy Gdańsku, jednak stale pracujemy nad uzupełnieniem naszej oferty.

Czy w nowej strategii PLL LOT widzicie jakąś szansę na rozwój swojego lotniska?

Oczywiście, jako lotnisko, jesteśmy zainteresowani każdą nową trasą. Pytanie brzmi, czy LOT jest w stanie zapewnić ciekawą ofertę dla pasażerów z regionu kujawsko-pomorskiego. Obecność Lufthansy na naszym lotnisku sprawia, że potrzeby naszych pasażerów dotyczące połączenia z hubem uległy zmianie. Oferta Frankfurtu, jako jednego z największych hubów w Europie, to ponad 160 kierunków na całym świecie. Połączenie do stolicy wydaje się już mniej atrakcyjne niż kilka lat temu ze względu na autostradę i coraz dogodniejsze połączenia kolejowe.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5