Z początkiem nowego roku zmianie ulegnie przebieg drogi krajowej nr 80 przez Bydgoszcz, która łączy to miasto z planowanym węzłem Parłówek na drodze S5/S10 i węzłem Lubicz na autostradzie A1. Dzięki tym zmianom Bydgoszcz będzie mogła pozyskiwać fundusze europejskie na inwestycje na tej trasie.
W najbliższych latach priorytetowo traktowane będą zadania na sieci dróg krajowych i wojewódzkich, które zapewniają sprawny dojazd do europejskiej sieci TEN-T, a do tych tras można zaliczyć autostradę A1 i drogę S5. DK-80 zostanie przerzucona między węzłem zachodnim i wschodnim na trasę WZ. Pojazdy jadące w kierunku Torunia lub węzła Parłówek na drodze S5 będą korzystały przede wszystkim z ulicy Kamiennej, Artyleryjskiej i Pileckiego.
Paweł Olszewski, wiceminister infrastruktury i rozwoju przyznał, że propozycja zmiany przebiegu DK-80 jest rozsądna i porządkuje ruch na drogach krajowych na terenie Bydgoszczy. – Pozwala ona też miastu kontynuować prace zmierzające do rozbudowy trasy WZ o drugą jezdnię – dodał wiceminister i przypomniał, że w styczniu stanie się ona drogą krajową.
Wyświetl większą mapę
Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski, podkreśla, że zmiana przebiegu drogi krajowej nr 80 w połączeniu z jej planowaną rozbudową poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego, przepustowość ulicy i skrzyżowań, a także wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Od 2016 roku te ulice, którymi aktualnie przebiega DK-80 staną się drogami powiatowymi.
Po modernizacji Trasa WZ będzie pełniła funkcje ulicy głównej ruchu przyspieszonego. Aktualnie opracowywana jest wielowariantowa koncepcja rozbudowy tej trasy. Jej przygotowanie otworzy drogę do sporządzenia projektów budowlanych i skierowania inwestycji do realizacji.