Trwałość nawierzchni z betonu wałowanego jest wynikiem zachowania zasad projektowania, wytworzenia oraz wbudowania mieszanki betonowej – mówi Andrzej Wójtowicz, menadżer handlowy CEMEX Infrastruktura. Produkt ten sprawdza się między innymi przy budowie dróg lokalnych.
Beton wałowany RCC stanowi warstwę mieszanki betonowej o optymalnej wilgotności i jest układany standardowym rozściełaczem asfaltowym i zagęszczany przy użyciu walców drogowych. Jest on stosowany tam, gdzie ważna jest wytrzymałość konstrukcji i szybki czas budowy.
– Niewielkie doświadczenie inwestorów, projektantów i użytkowników powodowały dotychczas dość wolny rozwój tej technologii w Polsce. Jako spółka CEMEX Infrastruktura wykonaliśmy w Polsce kilkanaście obiektów z zastosowaniem nawierzchni w technologii betonu wałowanego – stwierdza Andrzej Wójtowicz.
Potwierdza on, że beton wałowany doskonale sprawdza się w miejscach o stosunkowo dużych obciążeniach ruchem i relatywnie niskich prędkościach osiąganych przez poruszające się po nich pojazdy. Andrzej Wójtowicz dodaje, że zrealizowane projekty pomagają w poznaniu tej technologii.
– Najbardziej popularne miejsca, w których technologia RCC znajduje zastosowanie to drogi lokalne, place składowe, parkingi, drogi techniczne oraz pasy awaryjne autostrad. Z naszych doświadczeń wynika, że w procedurach przetargowych ogłaszanych w latach 2013-2014, beton wałowany okazywał się materiałem konkurencyjnym cenowo w porównaniu do nawierzchni asfaltowej – oznajmia przedstawiciel CEMEX Infrastruktura.