Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Lotniska | Krajowe - Polska

Centralnego Portu Lotniczego nie będzie? Jest lepszy pomysł

| Justyna Urbaniak źródło: RynekInfrastruktury.pl/ fly4free.pl 04.08.2016

 

Centralnego Portu Lotniczego nie będzie? Jest lepszy pomysł
fot. Lotnisko Chopina

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rząd rozważa wycofanie się z projektu budowy Centralnego Portu Lotniczego. Jak podaje serwis Fly4free, zamiast jego budowy, miałaby nastąpić wielka rozbudowa Modlina. Port miałby zyskać m.in. drugi pas startowy i potężny terminal przystosowany do obsługi 40 mln pasażerów rocznie.
Z nieoficjalnych informacji serwisu Fly4free wynika, że pierwszym krokiem w tym kierunku miałaby być kontynuacja pomysłu utworzenia duoportu, czyli wspólnego organizmu zarządzającego Lotniskiem Chopina i Portem Lotniczym Modlin. Projekt ten ma znacznie większe poparcie w kręgach rządowych, niż budowa lotniska od zera – chodzi bowiem przede wszystkim o koszty.

Szacunkowy koszt budowy Centralnego Portu Lotniczego to bowiem koszt rzędu 25-30 mld zł. Wiadomo też, że na budowę nowych lotnisk Unia Europejska nie da ani złotówki. Tymczasem rozbudowa Modlina wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami. Gdyby port miał zyskać parametry zbliżone do gigantycznego projektu budowy Centralnego Portu Lotniczego, całkowity koszt inwestycji sięgnąłby 8 mld zł.

Na same inwestycje lotniskowe, a więc budowę drugiego pasa i rozbudowę terminalu, zdaniem Fly4free szacunkowo trzeba by przeznaczyć około 2 mld zł. Pozostałe pieniądze pochłonęłaby rozbudowa sieci dróg i budowa nowych. Wśród wymienianych projektów pojawia się połączenie drogi ekspresowej S7 z węzłem A2 w Konotopie, budowa obwodnicy Pomiechówka i zmiana przebiegu drogi krajowej 62, oraz jej połączenia z drogą krajową S8. Do tego dochodzi jeszcze dokończenie linii kolejowej w wariancie najdroższym, a więc z podziemnym tunelem, z którego pasażerowie mogliby wychodzić wprost do terminalu.

Z nieoficjalnych informacji wynika również, że pomysł na stworzenie duoportu był głównym powodem ostatnich zmian w zarządzie spółki Port Lotniczy Modlin.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5