Spółka zarządzająca autostradą A1 między Gdańskiem a Toruniem może zmienić właścicieli. Wśród zainteresowanych są m.in. fundusze chińskie i arabskie. O prawdopodobnych zmianach w spółce Gdańsk Transport Company informuje Puls Biznesu.
Obecnie akcjonariuszami są Skanska A1 Invest, brytyjski deweloper i operator infrastruktury John Laing oraz NDI. Według
Pulsu Biznesu część akcjonariuszy planuje wyjście ze spółki.
Wśród zainteresowanych kupnem aktywów wymieniany jest fundusz infrastrukturalny Meridiam, będący akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej oraz fundusz First State. Z informacji „PB” wynika jednak, że pierwszy z wymienionych raczej nie zdecyduje się na transakcję.
Jak donosi PB, wśród potencjalnych nabywców są także fundusze real estate, które w obliczu zastoju w segmencie rynku, w którym działają, interesują się bardziej rentownym rynkiem infrastrukturalnym. Zainteresowane zarządzaniem A1 miałyby być także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbują ce ulokować kapitał w Europie, a wśród nich: CEE Equity Partners, fundusz założony przez chiński Exim Bank na potrzeby inwestycji w naszym regionie.