Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

Cioch: Formuła „utrzymaj standard” stawia nowe wyzwania

| Grzegorz Cioch źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.09.2015

PARTNER DZIAŁU


zdjęcie autora

Grzegorz Cioch

Członek zarządu FBSerwis

Od września 2013 roku współpracuje z FBSerwis, gdzie odpowiada za pion utrzymania infrastruktury.

 

Cioch: Formuła „utrzymaj standard” stawia nowe wyzwania
fot. Zoobek, commons.wikimedia.org, CCA

Zobacz więcej na temat:

Utrzymanie dróg
FBSerwis

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Pierwsze kontrakty w formule „utrzymaj standard” pojawiły się 4-5 lat temu, a pierwszym tego typu projektem była droga szybkiego ruchu w Szczecinie. Jak każda formuła, również ta ma swoje wady i zalety – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Grzegorz Cioch członek zarządu w FBSerwis odpowiedzialny za pion utrzymania i zarządzania infrastrukturą.
Zalety

Ryczałtowa forma zamówienia sprawia, że wykonawca usług ma zdefiniowany przychód (szczególnie w kontraktach wieloletnich), pozwalający mu zaplanować i zabezpieczyć zasoby (ludzkie, materiałowe, sprzętowe) do realizacji kontraktu. Oznacza to możliwość inwestycji w nowoczesny sprzęt, stworzenia nowych miejsc pracy i inwestycji w pracowników tj. podnoszenie ich kompetencji m.in. poprzez szkolenia.

Wyzwania

Oczywiście kontrakty tego typu niosą ze sobą pewne wyzwania, którymi należy zarządzać. Formuła ryczałtowa związana jest z ryzykiem ilościowym. Gdy mamy do czynienia np. z ciężką zimą, wykonawca – mimo stałych przychodów – musi być w stanie podołać większym obciążeniom finansowym, wynikającym z konieczności podjęcia większej ilości akcji.

Wyzwaniem jest zdefiniowanie ryzyk i zarządzanie nimi. Jako podmiot stabilny finansowo, radzimy sobie z ciężkimi zimami, co prawda nasz zysk jest wtedy niższy lub ponosimy okresowe straty, ale już w kolejnym roku możemy liczyć na zarobek.

Szanse

Z punktu widzenia zamawiającego, kontrakt „utrzymaj standard” oznacza możliwość optymalizacji wydatkowanych środków finansowych. Podmiot publiczny nie musi inwestować w sprzęt z własnych środków. Zamawiający może precyzyjnie zaplanować środki, które są potrzebne do utrzymania drogi w danym standardzie.

Co więcej, zamawiający może się skupić na zarządzaniu i tylko na tym procesie, a nie na działaniach utrzymaniowych. W ten sposób uwalniamy zasoby ludzkie, które mogą pracować nad innymi zadaniami. Polem do dyskusji jest to, czy tańszy jest system „utrzymaj standard”, czy tradycyjny. Osobiście uważam, że system „utrzymaj standard” jest tańszy, chociaż są i tacy, którzy twierdzą, że nie.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   




VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS