Konsorcjum firm w składzie: CTL Logistics Sp. z o.o. (lider), DB Schenker Rail Polska i Rail Polska dostarczy ok. 5,4 mln ton węgla kamiennego do elektrowni i elektrociepłowni Grupy Tauron.
Na początku grudnia konsorcjum firm – CTL Logistics, DB Schenker Rail Polska i Rail Polska – wygrało zadanie na przewóz węgla kamiennego, które jest częścią większego przetargu ogłoszonego przez Tauron. Łączna ilość tego paliwa transportowanego na podstawie zawartej umowy przez trzech operatorów wyniesie około 5,4 mln ton. Kontrakt został zawarty na okres dwóch lat (2016-2017). Węgiel będzie przewożony ze śląskich kopalń do elektrowni: Jaworzno III, Jaworzno II, Łaziska, Łagisza, Siersza i Stalowa Wola oraz do elektrociepłowni: Tychy, Katowice, Bielsko Biała I i Bielsko Biała II. Mimo podnoszonych przez PKP Cargo zarzutów, KIO nie dopatrzyło się naruszenia uczciwej konkurencji przez konsorcjum CTL Logistics, DB Schenker Rail Polska i Rail Polska.
– To drugi duży przetarg na transport węgla kamiennego do elektrowni i elektrociepłowni, który będziemy realizować w konsorcjum. Dzięki współpracy operatorów o wzajemnie uzupełniającym się potencjale i podobnej filozofii prowadzenia biznesu, tak duży klient jak grupa Tauron ma wreszcie szansę skorzystać z zasad wolnego rynku i wybrać najlepszą ofertę, która w pełni odpowiada jego oczekiwaniom – podkreśla Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.
Tauron jest największym dystrybutorem energii elektrycznej i drugim jej producentem w kraju. Ponadto to także największy dostawca ciepła na Górnym Śląski. W 2014 roku spółki Grupy Tauron sprzedały ok. 38,6 TWh energii elektrycznej do ponad 5,3 mln odbiorców końcowych. Holding kontroluje 20% polskich zasobów energetycznego węgla kamiennego oraz osiąga 5-procentowy wskaźnik krajowego wydobycia węgla kamiennego.