Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Porty i terminale - Gdańsk

DCT chce się rozbudowywać

| Paweł Rydzyński źródło: trojmiasto.pl/RynekInfrastruktury.pl 23.11.2014

 

DCT chce się rozbudowywać
Terminal DCT fot. Kacper Kowalski - aeromedia.pl

Zobacz więcej na temat:

Port Gdańsk
OT Logistics
DCT

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Władze terminalu kontenerowego DCT mają chrapkę na kolejny kawałek gdańskiego portu. Tym razem chodzi o ponad 26 hektarów między Terminalem Suchych Ładunków Masowych „Portu Północnego”, a DCT. Spółka jako jedyna złożyła ofertę w przetargu na dzierżawę tych terenów.
Przetarg ogłoszony przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk dotyczył, jak podaje portal trójmiasto.pl, dzierżawy nieruchomości gruntowej zabudowanej, w tym części Pirsu Rudowego, przeznaczonej na budowę i eksploatację ogólnodostępnego terminalu głębokowodnego, w tym przeładunku towarów pochodzenia roślinnego, z wyłączeniem ropy naftowej i produktów ropopochodnych, zlokalizowanego w Gdańsku w Porcie Zewnętrznym. 14 listopada nastąpiło otwarcie ofert. Jak podaje portal trojmiasto.pl, jednym oferentem był DCT.

Co z przeznaczeniem działki? Trojmiasto.pl zauważa, że pod koniec października w mediach pojawiły się informacje, iż Krajowa Federacja Producentów Zbóż planuje utworzenie terminalu zbożowego w porcie w Gdańsku. Poinformowano, że Federacja zainteresowana jest jednak wydzierżawieniem tylko magazynów i baterii silosów w Porcie Północnym. Rafał Mładanowicz, prezes Federacji w rozmowie z portalem przyznał, że prowadzone są negocjacje z podmiotem, który zainteresowany jest wydzierżawieniem całego obszaru.

OT Logistics był zainteresowany tym terenem

Trojmiasto.pl przypomina, że to już drugi przetarg na wydzierżawienie tego terenu. W przetargu tym razem nie wystartowała spółka OT Logistics. W poprzednim miała wyłączność, jednak ostatecznie strony nie porozumiały się. OT Logistics zadeklarowała wybudowanie magazynu i silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem.

Dlaczego nie doszło do porozumienia według spółki OT Logistics? Szczecińska spółka tłumaczy m.in., że stało się tak dlatego, że na początku kwietnia 2014 r. OT Logistics otrzymało od zarządu ZMPG pismo informujące o niedojściu do uzgodnienia warunków oraz tekstu umowy. W uzasadnieniu ZPMG wskazał jako przyczynę, złożenie przez OT Logistics propozycji modyfikacji tekstu umowy dzierżawy, które w ocenie ZMPG były niezgodne z warunkami określonymi w dokumentacji przetargowej. OT Logistics nie zgodziło się z powyższym stanowiskiem, ponieważ w ocenie Spółki treść zaproponowanej umowy przenosiła na nią odpowiedzialność za stan prawny i faktyczny nieruchomości, zwalniając w całości z tej odpowiedzialności ZMPG. Zarząd Portu Gdańsk zauważa z kolei, że dokumentacja pierwszego przetargu warunek o obowiązku podpisania umowy pomiędzy stronami do 12 stycznia 2014 r. Na wniosek OT Logistics, ZMPG zgodził się ten termin przesunąć do dnia 31 marca. Mimo to, umowa nie została uzgodniona, wobec czego warunek nie został spełniony. Pełne stanowisko obu stron znaleźć można w artykule zamieszczonym w portalu trojmiasto.pl.

Jest 1,5 mln TEU, będzie – 3 lub 4

W DCT Gdańsk w 2013 r. przeładowano 1,15 mln TEU, w tym roku najprawdopodobniej wskaźnik ten zostanie poprawiony: w I połowie 2014 r. wskaźniki przeładunków były o ok. 7% wyższe niż w analogicznym okresie w 2013 r.

Na początku listopada władze DCT poinformowały, że udało się uzyskać finansowanie budowy drugiego terminalu – wartość tej inwestycji szacowana jest na 290 mln euro. Dzięki wybudowaniu DCT II, przepustowość DCT wzrośnie z obecnych 1,5 mln TEU rocznie do ok. 3 mln TEU. Docelowo planowana jest dalsza rozbudowa terminalu i jego powiększenie do przepustowości ok. 4 mln TEU rocznie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5