W czerwcu tego roku na wojskowe lotnisku w Dęblinie, które jest obiektem szkoleniowym Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych – „Szkoły Orląt” – został dostarczony asfalt z LOTOSU. Materiał ten posłuży do wykonania nawierzchni dróg technicznych i przeciwpożarowych. Do ich budowy dostarczono tysiąc ton asfaltów, w tym 600 ton asfaltu modyfikowanego z dodatkiem gumy.
Innowacyjnym rozwiązaniem remontowanych nawierzchni było zastosowanie dwóch rodzajów asfaltu modyfikowanego z dodatkiem gumy w dwóch warstwach: wiążącej i ścieralnej. Zastosowano asfalt modyfikowany MODBIT CR, który został wybrany ze względu na jego podwyższone parametry lepkosprężyste. W tego rodzaju nawierzchniach asfalty modyfikowane efektywniej spełniają swoje zadanie niż asfalty klasyczne. Asfalty z LOTOSU są stosowane również do budowy i modernizacji pasów lotnisk między innymi w Gdańsku, Rzeszowie, Warszawie, Bydgoszczy i Goleniowie.
Wykorzystanie MODBIT-u CR w dwóch warstwach nawierzchni oznacza, iż możliwe jest zwiększenie ich trwałości o 20-25%. Znacznie podwyższa się także ich odporność na działanie niskich temperatur w czasie zimy. Asfalt modyfikowany z dodatkiem gumy stosuje się jako materiał wiążący w mieszankach mineralno-asfaltowych, przeznaczonych do budowy i utrzymania dróg, lotnisk oraz innych powierzchni utwardzonych.
Lepiszcze z gumą zaleca się stosować w szczególności do tzw. „cichych nawierzchni”, ale można go również użyć jako zamiennik standardowych asfaltów drogowych lub modyfikowanych. Należy jednak wcześniej sprawdzić wszystkie właściwości mieszanki mineralno-asfaltowej na recepcie wzorcowej, wymaganych w przepisach krajowych oraz specyfikacji technicznej. Asfalt bazowy oraz dodatek gumy zastosowany w lepiszczu wpływa na poszerzenie zakresu lepkosprężystości asfaltu. Efekt jest widoczny głównie w badaniach właściwości funkcjonalnych, gdzie parametry mieszanki mineralno-asfaltowej po starzeniu oraz w niskich temperaturach są korzystniejsze niż mieszanki wykonanej z asfaltu drogowego.