Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Dolnośląskie

Dolnośląskie: Kolejne samorządy dołączają do walki o budowę S8

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.01.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Dolnośląskie: Kolejne samorządy dołączają do walki o budowę S8
fot. Olivier H, flickr.com, CCA

Więcej z regionu:

Dolnośląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Podczas najbliższej sesji wrocławscy radni przyjmą stanowisko w sprawie poparcia dla budowy drogi ekspresowej S8 w przebiegu Wrocław – Boboszów. Wrocław jest już kolejnym samorządem, który podejmuje działania w sprawie tej inwestycji.
Wrocław popiera budowę S8

W projekcie stanowiska czytamy, że Rada Miejska Wrocławia wyraża swoje poparcie dla umieszczenia w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 zadania inwestycyjnego polegającego na budowie nowego odcinka drogi ekspresowej S8. Chodzi dokładnie o odcinek Wrocław – Kłodzko – Boboszów.

Radni zwracają uwagę na to, że na niektórych odcinkach połączenie drogowe Wrocławia z południem województwa nie odpowiada warunkom technicznym wymaganym dla ruchu międzynarodowego, a wielkość ruchu na drodze kształtuje się znacznie powyżej średniej krajowej. Warto przypomnieć, że droga krajowa nr 8 to część międzynarodowego szlaku E-67.

„Rada Miejska Wrocławia wyraża swoje poparcie dla poprawy stanu infrastruktury transportowej w regionie na linii północ-południe poprzez budowę nowego odcinka trasy S8 w przebiegu Wrocław – Kłodzko – Boboszów” – kończą swoje stanowisko radni.

Kolejne apele samorządów

Przed Bożym Narodzeniem o umieszczenie drogi S8 z Wrocławia do Boboszowa w projekcie PBDK 2014-2020 apelował też powiat kłodzki. Zdaniem radnych powiatu inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla rozwoju regionu i zapewnienia bezpieczeństwa jego mieszkańcom. W uzasadnieniu uchwały powiat podaje te same argumenty, co radni Wrocławia.

Ponadto, w uzasadnieniu zaznaczono, że dostępność komunikacyjna jest dla samorządu warunkiem pozyskania inwestorów oraz polepszenia buty mieszkańców i turystów. Aktualnie bezrobocie w powiecie sięga 24%, a brak wybudowania drogi S8 na odcinku łączącym Wrocław, Kłodzko i Boboszów mocno ograniczy perspektywy rozwojowe regionu oraz „stworzy realne zagrożenie marginalizacją społeczno-gospodarczą mieszkańców południowej części województwa dolnośląskiego”.

Jedna droga, dziewięć protestów

W drugiej połowie grudnia, a dokładnie w piątek 19 grudnia, na drodze krajowej prowadzącej z Wrocławia na południe kraju, zorganizowano dziewięć protestów. Celem blokad było przekonanie władz, że budowa nowej trasy ekspresowej to konieczność. W ciągu ostatnich dziesięciu lat na drodze krajowej zginęło ponad 300 osób.

Posłowie z regionu apelują o wzięcie udziału w konsultacjach społecznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Zainteresowani mogą zgłaszać swoje uwagi i propozycje dodania nowych zapisów, które następnie będą analizowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Drogi nie będzie?

Jednak resort już latem 2014 roku informował, że do budowy nie dojdzie w latach 2014-2020. Podczas jednego z posiedzeń Sejmu, wiceminister Zbigniew Rynasiewicz wyjaśniał, że droga S8 Wrocław – Kłodzko – Boboszów nie znajduje się w planie budowy dróg na nową perspektywę. W konsultowanym projekcie PBDK 2014-2020 budowa powyższej trasy nie znalazła się nawet na liście rezerwowej.

Wiceminister Rynasiewicz mówił wówczas, że sytuację powinna w pewnym stopniu rozwiązać budowa drogi ekspresowej S3 z Sulechowa do Bolkowa i następnie do granicy państwa. Jego zdaniem szanse na realizację całego projektu są spore. – Budowa połączenia z Czechami w Lubawce oraz całego szlaku drogi S3 może ukształtować na nowo ruch w obszarze oddziaływania do 100 km i tym samym wpłynąć na bardziej racjonalne zorganizowanie ruchu na sieci, w tym na terenie Kotliny Kłodzkiej – oznajmił w czerwcu zeszłego roku Zbigniew Rynasiewicz.

Aktualnie pewne jest, że w tej części województwa w nowej perspektywie zrealizowana zostanie budowa obwodnicy Kłodzka w ciągu dróg krajowych. Wrocławski oddział GDDKiA wybrał już najkorzystniejsza ofertę w tym postępowaniu, a złożyło ją konsorcjum firm Intercor i Fart. Jej wartość to 197,101 mln zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5