Rynek Infrastruktury
Najpierw zadaniem spółki będzie wybudowanie tego odcinka zamiast Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, uzyskując środki między innymi z emisji obligacji. Następnie spółka będzie zarządzała trasą i pobierze opłaty za przejazd od kierowców.
Specspółka będzie musiała na siebie zarobić i nie będzie ograniczona przepisami unijnymi. Z projektu wykluczono Generalną Dyrekcję, gdyż budując autostradę A1 musiałaby posiłkować się dofinansowaniem unijnym. W takim wypadku przez pięć lat nie mogłaby pobierać opłat za przejazd.
To dlatego na odcinkach, które są zarządzane obecnie przez GDDKiA, na przykład na autostradzie A2 z Konina do Strykowa, opłata wynosi zaledwie 10 zł za 1 km. Z kolei koncesjonariusze Autostrada Wielkopolska, czy Stalexport Autostrada Małopolska, pobierają nawet trzykrotnie większe kwoty od kierowców.
Do poziomu opłat na koncesyjnych odcinkach autostrad zostaną zbliżone stawki naliczane przez nową spółkę celową. Projekt nowelizacji ustawy o drogowych spółkach specjalnego przeznaczenia, autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym. Górny limit opłat wynosi 2 zł za 1 km, natomiast dolnego limitu nie określono.