Rynek Infrastruktury
Wydanie decyzji opóźnił bunt mieszkańców Jerzmanowa, którzy oprotestowali inwestycję i do RDOŚ złożyli wniosek o wydanie negatywnej decyzji środowiskowej dla obwodnicy. Dyrekcja otrzymała również wniosek od mieszkańców sąsiednich terenów.
Pierwotnie decyzja miała być wydana pod koniec kwietnia, jednak na początku miesiąca urzędnicy RDOŚ poinformowali, że skomplikowany charakter sprawy oraz konieczność rozpatrzenia uwag i wniosków wydłuży czas na wydanie decyzji.
Wydanie jej 5 czerwca pozwoli na przełomie czerwca i lipca ogłosić przetarg na budowę obwodnicy Leśnicy. Początek prac będzie miał miejsce prawdopodobnie w przyszłym roku. Trasa będzie mieć 7 km długości, pojawi się na niej jeden węzeł drogowy, dwa ronda i pięć skrzyżowań. Będzie ona drogą jednojezdniową.
Jak wyjaśniają urzędnicy, obwodnica Leśnicy powstanie głównie dla obsługi tranzytu. Pojazdy jadące do Wrocławia od strony Środy Śląskiej po DK-94 będą mogły wjeżdżając na obwodnicę dotrzeć do Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i stamtąd dalej w stronę autostrady A4 lub drogi na Warszawę.
Szacuje się, że to przedsięwzięcie pochłonie ponad 213 mln zł, a dodatkowe 21,5 mln zł będzie kosztował wykup nieruchomości. Realizację obwodnicy przewidziano na dwa sezony budowlane.