Rynek Infrastruktury
Ulica Marynarki Polskiej zostanie w miejscu prac zwężona do jednego pasa ruchu. Wlot z tej ulicy w Uczniowską i Starowiejską będzie zamknięty. Dojazd do ulicy Uczniowskiej i Starowiejskiej będzie możliwy ulicami Marynarki Polskiej-Wyzwolenia-Letnicką-Starowiejską lub ulicą Szklana Huta do ulicy Marynarki Polskiej.
Wjazd z ulicy Wielopole w kierunku centrum będzie umożliwiony objazdem przez ulicę Marynarki Polskiej. Komunikacja tramwajowa w rejonie budowanego węzła będzie utrzymana możliwie jak najdłużej. Gdy nie będzie już możliwości przejazdu, wykonawca zapewni komunikację zastępczą.
Ze względu na duży ruch prowadzony ul. Marynarki Polskiej i Trasą Słowackiego, według założeń, drogi główne obu ulic krzyżują się ze sobą bezkolizyjnie. Ten odcinek trasy będzie prowadzony w głębokiej wannie żelbetowej, a ulica Marynarki Polskiej będzie przebiegać na istniejącym nasypie wyniesionym ponad przyległy teren około 1 m.
Jak informuje spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, projektowany węzeł będzie częściowo bezkolizyjny i będzie posiadał cztery łącznice bezpośrednie. Wszystkie będą włączać się w ulicę Marynarki Polskiej na skrzyżowaniu typu duże rondo. Taki typ skrzyżowania jest wymuszony koniecznością podłączenia do niego ulic Wielopole i Uczniowskiej.
Budowa węzła Marynarki Polskiej ma zakończyć się wraz z końcem przyszłego roku. Rondo, do którego podłączone będą 4 łącznice, dwa wloty ulicy Marynarki Polskiej, ulica Uczniowska i Wielopole, ma średnicę zewnętrzną 130 m i będzie to jedno z największych rond w kraju i w Europie.
Na węźle możliwe jest wyróżnienie trzech poziomów. Na poziomie terenu znajduje się rondo i ulica Marynarki Polskiej. Poziom -1 będzie miejscem bezkolizyjnego przejścia dla pieszych, a na poziomie -2 znajdzie się Trasa Słowackiego.
W ramach inwestycji powstanie siedem obiektów inżynierskich, w tym dwa tunele pieszo-rowerowe, dwa wiadukty drogowe, dwa wiadukty techniczne dla instalacji oraz wiadukt tramwajowy. Powstaną także nowe przystanki tramwajowe o długości 90 m z pełnym zadaszeniem.