Rynek Infrastruktury
Od wielu lat w Warszawie brakuje dogodnego połączenia między dwoma dzielnicami miasta. Ratusz zlecił do tej pory koncepcję budowy jednego z przejazdów na przedłużeniu ulicy Ciszewskiego na Ursynowie. Trasa łączyłaby się z wilanowską Osią Królewską. Biuro Planowania Rozwoju Warszawy opracowało wstępne warianty zejścia ulicy po skarpie, gdzie występuje różnica poziomów rzędu 15 m.
Jednym z rozwiązań miałaby być budowa dużego wiaduktu w formie ślimaka, po którym zjazd odbywałby się po ostrym zakręcie. Burmistrz Wilanowa, Ludwik Rakowski uważa, że ta koncepcja kłóci się z pobliskim rezerwatem przyrody. Inne rozwiązania także będą ingerować w skarpę. Druga opcja zakłada budowę długiej prostej estakady, a trzecia zagłębienie się drogi w niewielkim wykopie i dalej poprowadzenie trasy w dół po krótszej estakadzie.
Starania planistów mogą wkrótce pójść na marne z powodu planów zabudowania terenów pod przedłużenie ulicy Ciszewskiego. Obok planowanej trasy powstaje osiedle Wzgórze Słowików, a w miejscu drogi szykowane są kolejne budynki. Wkrótce inwestorzy budujący osiedle mogą zdobyć pozwolenie na budowę na tym obszarze, ale według burmistrza Ursynowa, Piotra Guziała, jest jeszcze szansa na uratowanie miejsca pod drogę.
Burmistrz Ursynowa uważa, że budowa ulicy może zostać wpisana do Wieloletniej Prognozy Finansowej i już teraz możliwe jest rozpoczęcie przygotowań do budowy. Wstępnie szacuje się, że budowa przedłużenia ulicy Ciszewskiego pochłonie około 50 mln zł. Miasto nie ma na razie tych pieniędzy i ma nadzieję, że nikt nie zabuduje pasa drogowego.