Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Polska

Drogi lokalne mogą być węższe?

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 25.08.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Drogi lokalne mogą być węższe?
fot. Sten Porse, commons.wikimedia.org, CCA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowy program rozwoju samorządowych dróg zakłada, że szerokość drogi objętej inwestycją musi wynosić 5 m. Poseł PSL Eugeniusz Kłopotek chce, by limit zmniejszono do 3,5 m. Miałoby to umożliwić realizację większej liczby inwestycji. Co na to MIR?
Węższe drogi, więcej pieniędzy na inne zadania

Poseł w swojej interpelacji zwraca uwagę na to, ze Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2020, który będzie kontynuacją programu schetynówek, wciąż posiada wymóg szerokości 5 m dla drogi gminnej.

„Ostateczna decyzja w tym zakresie co do parametrów drogi powinna należeć do jej zarządcy. Nie zawsze konieczne jest budowanie dróg o szerokości 5 m. Często wystarczy 3,5 m plus utwardzenie pobocza tłuczniem” – pisze poseł.

Jego zdaniem obniżenie wymagań dotyczących szerokości pozwoliłoby zaoszczędzić środki i przeznaczyć je na kolejne przebudowy dróg. Eugeniusz Kłopotek wystąpił do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z pytaniem, czy taki postulat mógłby znaleźć odzwierciedlenie w nowym programie wsparcia dróg lokalnych.

MIR odpowiada

Wiceminister infrastruktury i rozwoju Paweł Olszewski odpowiadając posłowi zwraca uwagę na to, że w nowym programie realizowane inwestycje mają gwarantować podnoszenie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a parametry techniczne oparto na wymaganiach techniczno-budowlanych zawartych w ministerialnych rozporządzeniach.

Sprecyzowano w nich, że liczba jezdni i pasów ruchu powinna być ustalana przy uwzględnieniu miarodajnego natężenia ruchu i klasy drogi, przy czym droga klasy GP i niższej powinna mieć co najmniej jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu.

Dopuszczono jednak możliwość stosowania jednej jezdni z jednym pasem ruchu przeznaczonym do poruszania się w obu kierunkach na drogach klasy Z (zbiorcza) lub L (lokalna) poza terenem zabudowy oraz klasy D (dojazdowa).

Zgodnie z treścią rozporządzenia minimalna szerokość pasa ruchu na takich drogach powinna wynosić 3,5 m, jednak musza być jednocześnie spełnione wymagania co do obecności poboczy gruntowych o szerokości co najmniej 0,75 m każde oraz mijanek.

Jednak w nowym programie taka możliwość nie zostanie dopuszczona. Resort tłumaczy, że jednojezdniowa droga z jednym pasem ruchu i mijankami nie jest rozwiązaniem, które gwarantowałoby bezpieczeństwo ruchu drogowego na niezbędnym poziomie.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5