Minister infrastruktury i budownictwa utrzymał w mocy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla budowy drugiego etapu Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy. Postanowienie jest ostateczne.
Chodzi o budowę II etapu ulicy Ogińskiego, stanowiącej część Trasy Uniwersyteckiej na odcinku od ulicy Wojska Polskiego do ulicy Jana Pawła II wraz z rozbudową węzła drogowego Jana Pawła II – Glinki w Bydgoszczy.
Jesienią ubiegłego roku wojewoda kujawsko-pomorski wydał zezwolenie z rygorem natychmiastowej wykonalności dla tej inwestycji, jednak od tej decyzji odwołał się jeden z przedsiębiorców, którego siedziba znajduje się na trasie planowanej inwestycji. Sprawa trafiła do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. To odmówiło wstrzymania natychmiastowego wykonania decyzji wojewody. Oznacza to, że inwestycję można realizować.
W ramach planowanych robót m.in. rozebrana zostanie nawierzchnia jezdni ulicy Glinki oraz ulicy Jana Pawła II, a także fragmenty innych ulic. Inwestycja oznacza konieczność rozbiórki 24 budynków, w tym 3 mieszkalnych.
Roboty związane z budową układu drogowego obejmą budowę nowej ulicy Ogińskiego na odcinku od ul. Wojska Polskiego do ul. Ujejskiego. Będzie to droga z dwiema jezdniami o szerokości 7 m z 6-metrowym pasem rozdzielającym. Po obu stronach ulicy Ogińskiego powstanie ścieżka rowerowa i chodnik. Na skrzyżowaniu ul. Ujejskiego z ul. Karpacką powstanie 4-wlotowe rondo jednopasowe.
W ramach zadania zaplanowano także obiekt mostowy od ulicy Ujejskiego do ul. Cmentarnej, który poprowadzi ruch nad ul. Jana Pawła II. W miejscu tym powstanie dwupoziomowy węzeł drogowy. Powstanie także łącznica i połączenie ciągu pieszo-rowerowego z al. Jana Pawła II z nowo projektowanym ciągiem komunikacyjnym oraz z ulicami odchodzącymi od ul. Glinki.
Inwestycja, według planów, ma się zakończyć do 31 lipca 2018 roku. Pod koniec grudnia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy otworzył oferty w przetargu na realizację tego zadania.
Wpłynęło 9 ofert. Wszystkie zmieściły się w kosztorysie zamawiającego, który określono na 38,570 mln zł. Najtańszą, wartą 27,8 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia.