Cztery oferty wpłynęły w przetargu na budowę mostu przez potok Pielnica w Zerszynie w ciągu drogi krajowej nr 28. Zadanie obejmuje budowę nowego obiektu, budowę i rozbiórkę tymczasowego objazdu oraz rozbudowę odcinka DK-28 Zator − Medyka.
Najniższą kwotę w wysokości niespełna 6 mln zł zaproponował Wolmost z Rzeszowa. Pozostałe oferty zostały złożone przez firmy: Jawal (6,2 mln zł), Intop (6,16 mln zł) oraz konsorcjum Primost Południe, Budownictwo Komunikacyjne inż. Walenty Kuśnierz i ZBD (6,1 mln zł).
Oprócz ceny (60 proc.) zastosowano dwa dodatkowe kryteria oceny ofert: okres gwarancji (20 proc.) i termin rozbiórki konstrukcji mostu najazdowego (20 proc.). Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.
View Larger Map
Przedmiotem zamówienia jest budowa mostu zlokalizowanego w ciągu drogi krajowej nr 28 wraz z budową i rozbiórką objazdu tymczasowego. Zamówienie obejmuje budowę objazdu tymczasowego (tymczasowy most najazdowy wraz z dojazdami), rozbiórkę istniejącego mostu, budowę mostu stałego, rozbudowę drogi krajowej (dojazdów) wraz z przebudową istniejących zjazdów, rozbiórkę objazdu tymczasowego, przebudowę sieci teletechnicznej, elektroenergetycznej i kanalizacji deszczowej, demontaż nieczynnego odcinka sieci gazowej i budowa kanału technologicznego, zabezpieczenie brzegów i wyrównanie dna potoków Siedleszczanka i Pielnica.
Termin realizacji zamówienia to 30 lipca 2021 r.
Zakres prac koniecznych do wykonania w 2020 r. obejmuje wykonanie objazdu tymczasowego (mostu najazdowego wraz z dojazdami), rozebranie istniejącego mostu stałego, budowa nowego obiektu w zakresie wykonania fundamentów.
Zakres prac pozostałych do wykonania w 2021 r. obejmuje kontynuację budowy nowego obiektu, złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla części mostu stałego oraz przekierowanie ruchu pieszego i samochodowego na nowo wybudowaną część drogowo-mostową. Zakres robót to także rozbiórka objazdu tymczasowego, kontynuacja robót budowlanych przy moście stałym i dojazdach, oraz roboty wykończeniowe i przyobiektowe wraz z rekultywacją terenu w tym uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla rozbudowanej części drogowej i brakującej części mostowej.