Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Polska

5 trendów w elektromobilności na 2020 rok

| Redakcja/inf. pras. źródło: Greenway Poland 12.04.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

5 trendów w elektromobilności na 2020 rok
fot. GreenWay Polska

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

− 2020 będzie rokiem przełomowym w rozwoju elektromobilności w Europie – twierdzi GreenWay Polska. Producent ładowarek zebrał i przeanalizował 5 najważniejszych, jego zdaniem, trednów w elektromobilności, które będą rządzić 2020 rokiem.
Trend pierwszy: świadomość i postrzeganie

Może wydawać się to oczywiste, ale istotnym trendem, który jest ważny, jest świadomość – jaką wiedzę ogół społeczeństwa posiada na temat elektomobilności? Czy postrzegamy ją jako coś zwyczajnego, czy też pozostaje produktem niszowym, skierowanym głównie do ludzi zamożnych lub czymś zgoła z półki science-fiction?

Zmiana w postrzeganiu i duża świadomość społeczeństwa są podstawą do rozwoju elektromobilności – najpierw ludzie muszą zdobyć wiedzę na jej temat, zaakceptować ją, by potem sami zostali jej użytkownikami. Sposób, w jaki postrzegamy pojazdy elektryczne (niszowe, mainstreamowe) oraz to, czy są realną opcją dla konsumentów, to kluczowe sprawy do monitorowania.

To również niezwykle istotna kwestia dla decydentów – od polityków po sektor motoryzacyjny i energetyczny – czy wzrasta świadomość tego, że elektryfikacja pojazdów to kolejna faza rozwoju motoryzacji?

Polityka Unii Europejskiej oraz zapowiedzi inwestycyjne głównych producentów motoryzacyjnych i przedsiębiorstw energetycznych pokazują, że zmiana już się dokonuje, mimo to obserwacja, jak wzrasta i zmienia się świadomość, wciąż jest warta uwagi.

Jednym ze sposobów budowania świadomości, zwłaszcza wśród ogółu społeczeństwa, jest dostępność produktów i kampanie marketingowe wokół tych produktów – zwłaszcza nowych pojazdów elektrycznych. Co prowadzi nas do kolejnego trendu…

Trend drugi: dostępność pojazdów elektrycznych na rynku

Według prognoz Bloomberg New Energy Finance, w 2020 r. globalna liczba pojazdów elektrycznych wzrośnie do 10 milionów, ze sprzedażą 800 tysięcy egzemplarzy w samej Europie. Producenci pojazdów obiecują wprowadzić więcej modeli elektrycznych, a na rynku istnieje wyraźny popyt. Przykładowo, w Słowacji ogłoszono niedawno program dopłat do zakupu EV, który opiewał na łączną kwotę do 6 mln EUR, dla pojazdów do 50 000 EUR. Program „wyprzedał się” w 3 minuty i 41 sekund.

W rzeczywistości jednak, aby od informacji prasowych producentów przejść do szczęśliwego klienta siedzącego za kierowcą swego nowego elektryka, należy zrobić jeszcze parę istotnych kroków. Obsługa elektrycznych klientów w salonie samochodowym, czas od zamówienia do dostawy auta oraz wielkość produkcji, która musi podążać za popytem, to kluczowych kwestie.

A biorąc pod uwagę wszystkie nowe elektryki na drogach, można się zastanawiać nad dostępnymi opcjami ładowania.

Trend trzeci: infrastruktura i regulacje prawne

Kolejnym trendem, szczególnie w Europie Wschodniej, będzie rozwój hubów ładowania. Hub to stacja, która składa się z dużej liczby różnych typów ładowarek dysponujących różną mocą wraz z odpowiednią ilością dedykowanych miejsc parkingowych. Dzięki hubom kierowcy mają możliwość wyboru – jaką mocą chcą ładować swój pojazd, a w konsekwencji, jak długo będzie to trwać i ile zapłacą za usługę ładowania.

Huby mogą oferować różne dodatkowe udogodnienia i znajdować się w węzłach przesiadkowych. Wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych na drogach, liczba kierowców z różnymi potrzebami chcących naładować swój pojazd w różnych warunkach również wzrasta. A nie ma nic bardziej zniechęcającego, niż oczekiwanie na uzupełnienie energii w długich kolejkach.

Trend czwarty: doświadczenie użytkownika i roaming

Ultraszybkie ładowanie było „trendy” w roku 2019 – w 2020 już teraz wydaje się królować doświadczenie klienta/użytkownika (user experience, UX).

User experience polega na spojrzeniu na świat oczami klienta, nie firmy, i ocenie produktu czy usługi z jego perspektywy. W naszej branży do podstawowych kwestii w doświadczeniu klienta zaliczamy takie czynniki jak prostota procesu rejestracji, niezawodność ładowarki, kontakt z infolinią. Po spełnieniu wszystkich wymagań osiąga się obsługę klienta na najwyższym poziomie.

Trend piąty: konsolidacja rynku i pojawienie się nowych firm i nowych modeli biznesowych

Jak będzie wyglądała branża w nadchodzących latach? Na rynku wciąż istnieje bardzo wielu operatorów usług ładowania. Fuzje i przejęcia będą nadal powodować znikanie mniejszych graczy (może być też tak, że duzi gracze EV będą przejmowani przez jeszcze większe firmy energetyczne). Z jednej strony pomoże to w wypracowaniu odpowiednich standardów, wzmocni niezawodność infrastruktury oraz zapewni spójność, profesjonalizm i zasoby w branży.

Trend szósty: Związek samochodów elektrycznych i sieci energetycznej

Kolejnym kluczowym trendem w elektromobilności jest rozwój inteligentnego ładowania. V2G to koncepcja, w której pojazd jest zarówno odbiorcą, jak i dostawcą energii – ładuje się z sieci i oddaje do niej energię. Istotne jest to, że pojazd ładuje się, gdy sieć ma niewielkie zapotrzebowanie na energię oraz oddaje energię do sieci, gdy istnieje duże na nią zapotrzebowanie.

Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest elastyczność – zdarzają się sytuacje, w których ładowanie baterii pojazdu może być korzystne dla sieci, a kiedy indziej może być dla niej dużym obciążeniem. Użytkownicy, którzy mogą dostosować ładowanie swoich pojazdów do korzystniejszych godzin, powinni otrzymać rekompensatę, a jeśli chcą ładować w godzinach szczytu, płaciliby więcej. Elastyczność może być wielką korzyścią dla całego systemu energetycznego, dlatego rozwój inteligentnego ładowania jest wart obserwacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5