Nowy dyrektor zielonogórskiej GDDKiA będzie dążył do realizacji autostrady A18. Chce także wykorzystać inwestycje realizowane w związku z przebudową tras rzecznych do wykonania zadań drogowych w miastach położonych wzdłuż Odry. O swoich planach niedawno powołany dyrektor GDDKiA w Zielonej Górze – Marek Langer – informował na antenie Radia Zachód.
Jak mówił, ze względu na budżet, który był przygotowany w ubiegłym roku, nie należy się spodziewać rewolucji, a raczej kontynuacji tego, co zostało zaplanowane. Wśród zadań, które nowy dyrektor będzie starał się dodatkowo wprowadzić do realizacji wymienił autostradę A18 – chodzi o południową jezdnię trasy w pobliżu granicy z Niemcami, którą należy dostosować do parametrów autostrady. Jezdnia północna została zmodernizowana w roku 2006, stan techniczny południowej jest tak zły, że droga nazywana jest najdłuższymi schodami Europy.
Jak mówił w
Radiu Zachód Marek Langer, inwestycja jest przygotowana pod kątem dokumentacyjnym, ale wymaga jeszcze modyfikacji, które pozwolą zminimalizować koszty zadania.
Langer chciałby także wykorzystać realizację inwestycji rzecznych do realizacji celów drogowych. – W związku z przebudową dróg rzecznych, można niektóre inwestycje – mowa tu o miejscowościach nad Odrą – częściowo włączyć w ten program i dzięki temu będzie możliwość połączenia naszych inwestycji z przebudowa dróg rzecznych i dzięki temu ożywić trochę ten region – powiedział dyrektor oddziału GDDKiA w Zielonej Górze.
Odniósł się także do oczekiwanej budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego. Nie padła jednak jednoznaczna deklaracja. – Wszystko zależy od tego, czy w budżecie znajdą się pieniądze na dokumentację – powiedział dyrektor. Dodał, że musi ona być wykonana jak najszybciej, co jednak oznacza, że prace te potrwają około 1,5 roku.
źródło