Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

Astaldi: Polski rynek pozostaje dla nas kluczowym

| Redakcja źródło: RynekInfrastruktury.pl/ PAP 06.03.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Astaldi: Polski rynek pozostaje dla nas kluczowym
fot. s7-lubien-rabka.pl

Zobacz więcej na temat:

Astaldi
Inwestycje drogowe
GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

26 lutego br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała komunikat dotyczący sytuacji na kontraktach przez włoskich wykonawcach. Zawarta w nim była m.in. informacja o karach, które inwestor ma do wyegzekwowania od firmy Astaldi. Spółka z Półwyspu Apenińskiego w odpowiedzi na te informacje podaje, że o wymagalności tych kar nie posiada wiedzy i stwierdza, że dla ich istnienia nie ma żadnych podstaw.
Pod koniec drugiego miesiąca 2019 roku GDDKiA informowała o tym, że dwie spośród włoskich firm budujących drogi w Polsce (Impresa Pizzarotti i Salini Impregilio) oczekują dopłaty do realizowanych kontraktów w kwocie 1,215 mld zł. W komunikacie, największy zamawiający drogowy w Polsce, podawał również, że w przypadku Astaldi, przy kontraktach wartych ok. 3,04 mld zł, do wyegzekwowania są kary na ok. 5 mln zł, a ok. 37 mln zł jest w rozpatrywaniu (cały tekst na ten temat można znaleźć tutaj).

– Kary zostały nałożone na Astaldi za niedotrzymanie terminu oddania kolejnych etapów na budowie drogi S8 Warszawa – Białystok oraz za niezgłoszenie podmiotów trzecich. Pieniądze zostały naliczone i potrącone. W sytuacji gdy kara dotyczy nieukończenia pośredniego etapu prac, tj. nieosiągnięcia tzw. kamienia milowego, a wykonawca ukończy inwestycję w terminie, istnieje możliwość zwolnienia z naliczonej kary. Potracono ok. 5 mln zł – powiedział Polskiej Agencji Prasowej, rzecznik GDDKiA, Jan Krynicki.

Z kolei na te informacje odpowiada włoska spółka. – „Astaldi wyraża głębokie ubolewanie z powodu nierzetelnych informacji rozpowszechnianych w wyżej wspomnianym komunikacie prasowym (z dnia 26 lutego br.), w szczególności w odniesieniu do rzekomych kar należnych GDDKIA – kar, o których wymagalności spółka nie posiada wiedzy i dla których istnienia nie ma żadnych podstaw” – czytamy w komunikacie.

Dodatkowo, firma nadmienia, że polski rynek pozostaje dla niej kluczowym i pomimo problemów, które należy rozwiązać w zakresie poszczególnych projektów, intencją Astaldi jest długoterminowa obecność na polskim rynku.

Obecnie włoska spółka boryka się z problemami finansowymi. W połowie lutego br. pojawiła się informacja, że koncern budowlany Salni Impregilo złożył ofertę dofinansowania firmy Astaldi kwotą w wysokości przekraczającą 200 mln euro, która pozwoli na kontynuowanie działalności spółki. Dzięki temu największy koncern budowlany we Włoszech otrzyma większościowy pakiet udziałów w drugim co do wielkości koncernie budowlanym w tym kraju (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Obecnie Astladi realizuje cztery duże inwestycje w Polsce. Są to:
  • S2 Południowa Obwodnica Warszawy,
  • S7 Naprawa – Skomielna Biała,
  • Rozbudowa II linia metra w Warszawie,
  • Port Czystej Energii w Gdańsku.
Firma oświadcza, że kontynuowała, również w okresie przerwy zimowej, wszystkie działania operacyjne na wyżej wymienionych projektach.

W opublikowanej informacji włoska spółka przypomina również zakończone inwestycje. Były to:
  • II linia metra w Warszawie – odcinek centralny,
  • Obwodnica Mińska Mazowieckiego,
  • S8 odcinek Rawa Mazowiecka – Piotrków Trybunalski,
  • S8 odcinek Wiśniewo – Mężenin,
  • S8 odcinek Mężenin – Jeżewo,
  • S8 Obwodnica Marek,
  • S5 odcinek Wrocław – Widawa,
  • Multimodalny dworzec Nowa Łódź Fabryczna,
  • Linia Kolejowa Kraków Balice - Kraków Główny,
  • Terminal Międzynarodowego portu Lotniczego Kraków – Balice,
  • Zakład termicznego przetwarzania odpadów Bydgoszcz – Toruń,
  • Zakład termicznego przetwarzania odpadów – Rzeszów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5