Od wtorku 2 marca zaczynają się badania nawierzchni drogi krajowej nr 7 n odcinku pomiędzy węzłami Załuski i Modlin. Wykonawca przyszłej trasy ekspresowej w tym miejscu będzie wykonywał odwierty w istniejącej nawierzchni, by móc przygotować odpowiednią technologię i organizację budowy. Będzie zmieniona organizacja ruchu.
Prace zostały zaplanowane zostały od 2 marca (wtorek) do 17 marca (środa) w godzinach od 7:00 do 18:00. W czasie wykonywania odwiertów będzie obowiązywała następująca czasowa organizacja ruchu:
Przy wykonywaniu prac na poboczu
– zajęcie pobocza (do dyspozycji pozostaną 2 pasy ruchu, pas lewy bez zmian, pas prawy o szerokości 2,75 m)
– ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Przy wykonywaniu prac na pasie ruchu drogi krajowej
– zajęcie jednego pasa ruchu (do dyspozycji 1 pas o szerokości 2,75 m)
– ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Przy wykonywaniu prac na pasie ruchu drogi ekspresowej
– zajęcie jednego pasa ruchu (do dyspozycji 1 pas o szerokości 2,75 m)
– ograniczenie prędkości do 90 km/h.
Przy wykonywaniu prac na pasie awaryjnym drogi ekspresowej
– zajęcie pasa awaryjnego (do dyspozycji 2 pasy o szerokości 2,75 m)
– ograniczenie prędkości do 90 km/h.
Wykonawca drogi ekspresowej S7 Modlin – Załuski jest Mostostal Warszawa. Umowa z wykonawcą została podpisana 9 lipca 2020 r. Jej wartość to 635 mln zł.
Mostostal wykona 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej z dwiema jezdniami i trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Droga ekspresowa powstanie w śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7, będzie budowana pod ruchem.
W ramach kontraktu powstaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna a dodatkowo fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Wykonawca wybuduje drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Finał prac planowany jest na rok 2025.