Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie rozstrzygnęła przetarg na dokończenie budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Wybrano ofertę wartą 102,071 mln zł. Złożyło ją konsorcjum Banimex i Azi-Bud.
Zwycięska firma zadeklarowała wykonanie prac w ciągu 15 miesięcy. Chodzi o dokończenie kontraktu, z którym wcześniej inwestor rozwiązał umowę.
Obwodnica ma powstać w ciągu drogi krajowej nr 73. Jej budowę rozpoczął Vistal wraz z Kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Drogowych. W czasie realizacji prac Vistal popadł w kłopoty finansowe, które poskutkowały złożeniem wniosku o upadłość. Jego konsorcjant był w restrukturyzacji już w momencie podpisywania umowy GDDKiA.
W wyniku braku postępu prac na budowie, GDDKiA rozwiązała umowę z wykonawcą. Zaawansowanie robót szacowano wówczas na ok. 11 proc.
Wybrana do kontynuacji prac oferta Banimeksu mieści się w budżecie zamawiającego (wynoszącym 106,159 mln zł). Jest jednak droższa niż ta, którą kilka lat temu na całość prac zaproponował Vistal. Wykonawca, któremu nie udało się zrealizować kontraktu chciał wybudować drogę za 79,7 mln zł, mimo ze GDDKiA wyceniała wówczas prace na 120,8 mln zł.
Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej ma być drogą jednojezdniową klasy GP o długości około 6,9 km. Jej nawierzchnia ma być dostosowana do nośności 115 kN/oś. W ramach zamówienia mają powstać także obiekty inżynierskie (wiadukty, mosty, przepusty, mury oporowe), system odwodnieniowy drogi (kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty), drogi dojazdowe i zjazdy.
Zadaniem wykonawcy będzie także m.in. budowa zatok postojowych do kontroli pojazdów, wykonanie urządzeń ochrony środowiska, budowa lub przebudowa chodników.