Poprawi się wjazd na obwodnicę Skawiny. Istniejąca trasa zostanie przebudowana do klasy GP. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dziś program inwestycyjny dla tego zadania.
Podpisany dziś dokument dotyczący budowy obwodnicy Skawiny obejmuje dostosowanie I odcinka trasy do parametrów drogi głównej ruchu przyspieszonego. Nastąpi to poprzez wybudowanie ronda turbinowego na skrzyżowaniu obwodnicy i ulicy Krakowskiej. Dzięki temu istniejąca obwodnica włączy się w drogę krajową nr 44.
Chodzi o fragment obwodnicy, który w roku 2006 wybudowała gmina. Obecnie jest on drogą podporządkowaną. Żeby ruch był płynny i więcej pojazdów mogło korzystać z obwodnicy, konieczna jest zmiana organizacji ruchu. Eksperci, jako optymalne rozwiązanie wskazali budowę trójwlotowego ronda.
Wyświetl większą mapę
– Rondo zapewni mieszkańcom gminy Skawina większy poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu. Cieszę się, że ten fragment obwodnicy miasta zyska parametry drogi przyspieszonej – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym minister Andrzej Adamczyk.
Oprócz wybudowanego już przez gminę odcinka obwodnicy, jego kontynuację realizuje obecnie GDDKiA. Umowa z wykonawcą została podpisana w sierpniu ub. roku. Odcinek jednojezdniowej drogi klasy GP o długości 2,2, km powstaje w formule projektuj i buduj. Ma być gotowy w maju 2018 roku. Szacunkowy koszt budowy całego obejścia to 65,7 mln zł.
Po dokończenie obwodnicy odciążone zostanie centrum miasta, przez które przechodzi droga krajowa nr 44. Trasa ta obsługuje obecnie ruch o natężeniu 20 tys. pojazdów na dobę).
Więcej o obwodnicy Skawiny pisaliśmy
TUTAJ