Ruszył przetarg na remont wiaduktu nad linią kolejową w Oświęcimiu, na drodze krajowej nr 44. Czas na składanie ofert mija 7 marca 2019 r.
W ramach remontu planowane jest sfrezowanie warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni na całej długości wiaduktu. Zadaniem wykonawcy będzie też wykucie i zdemontowanie modułowego urządzenia dylatacyjnego nad przyczółkiem na szerokości jezdni i chodników oraz naprawy w obrębie dylatacji.
Do rozebrania jest konstrukcja jezdni. Trzeba też zdemontować prefabrykowane płyty przejściowe na dojeździe od strony Oświęcimia oraz wykonać wykop w nasypie drogowym na dojeździe od strony Oświęcimia (P2), przekucia w skrzydłach przyczółka, renowacje zabezpieczeń antykorozyjnych łożysk stałych oraz zakończeń belek na przyczółków.
Po wykonaniu napraw odtworzona zostanie konstrukcja jezdni na dojeździe od strony Oświęcimia, warstwa ścieralna nawierzchni na całej długości obiektu i dojeździe od strony Oświęcimia, nawierzchnia chodników oraz barier energochłonnych. Na czas remontu wiadukt zostanie zamknięty i ruch skierowany będzie na objazd. Remont przewidziany jest na 150 dni.
Ekspertyza wykonana dla 21-metrowego wiaduktu nad linią kolejową w Oświęcimiu, na DK-44 wykazała zły stan techniczny szczególnie przyczółka obiektu od strony Oświęcimia oraz dylatacji.