Konsorcjum Gülermak i Mosty Łódź szykuje się do podpisania umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o kontynuację projektu i budowy drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków. Prezes Zamówień Publicznych nie zgłosił zastrzeżeń do przeprowadzonego przetargu.
Umowa z konsorcjum zostanie podpisana po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy.
Będzie to oznaczało wznowienie prac na inwestycji, którą pierwotnie inwestor powierzył firmie Salini (obecnie Webuild). Włoski wykonawca w lipcu 2020 roku uzyskał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, ale w praktyce nie rozpoczął robót budowlanych. Do jesieni prowadzone były jedynie prace przygotowawcze. W grudniu umowa została wypowiedziana przez GDDKiA.
Inwestor wskazywał wówczas na brak sprzętu, pracowników a także harmonogramu robót. W takiej sytuacji uznał, że nie jest możliwe zrealizowanie robót w terminie określonym umową.
Teraz zadanie zrealizuje nowy wykonawca. Do wybudowania jest dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 18,3 km wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Powstać mają m.in. 4 węzły drogowe: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice i Grębałów.
Szykowany kontrakt zakłada następujące terminy realizacji w podziale na odcinki: odcinek 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy, odcinek 2 miejski – 31 miesięcy od zawarcia umowy oraz odcinek 3 Kocmyrzowska – 34 miesiące – w tym przypadku realizacja robót odbywałaby się na mocy porozumienia z Miastem Kraków.
Wartość nowej umowy ma wynieść ponad 1,5 mld zł.