Oferta złożona przez Budimex uzyskała najwięcej punktów w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Białystok Zachód (bez węzła) do węzła Białystok Księżyno (z węzłem). Przetarg formalnie nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale najpewniej to ta propozycja okaże się najkorzystniejsza.
O uzyskaniu najwyższej punktacji w przetargu poinformował wykonawca.
Oferta złożona przez Budimex była druga w kolejności od najtańszych w tym przetargu. Jest warta 577 mln zł. Tańszą propozycję złożył turecki wykonawca Kolin Insaat (560,7 mln zł).
Obie oferty miały wartość niższą niż budżet inwestora – 713,7 mln zł. Propozycja tureckiej firmy kilka dni temu została odrzucona. Jak uzasadniała GDDKiA, wykonawca nie uwzględnił w wycenie specyfiki gruntów w okolicy planowanej inwestycji, co wpłynęło na tak znaczną rozbieżność w kosztorysie inwestora i złożonej ofercie. Wykonawca mimo czterokrotnych wezwań nie był w stanie wyczerpująco uzasadnić swojej wyceny, co czyniło ofertę niepewną co do jej zgodności z zasadami uczciwej konkurencji i gwarancji należytego wykonania.
Oferta Budimeksu nie budzi tych samych wątpliwości. Przyznano jej najwyższą punktację, co oznacza, że jeśli nie będzie przeciwwskazań formalnych, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
Droga ekspresowa S19 od węzła Białystok Zachód do węzła Księżyno będzie miała 16,6 km długości. Ma być drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. O rodzaju nawierzchni zdecyduje wykonawca.
Zadaniem wykonawcy będzie m.in. wykonanie węzła Białystok Księżyno, który powstanie na przecięciu S19 z drogą wojewódzką nr 678.
Odcinek będzie częścią ekspresowej obwodnicy Białegostoku.