Między węzłami Łódź Lublinek i Łódź Teofilów powstaje jeden z dwóch odcinków Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Wykonawca – konsorcjum Budimex i Strabag – wyprzedził harmonogram o 4 miesiące.
Mowa o odcinku A Zachodniej Obwodnicy Łodzi liczącym ok.12 km. Umowa na jego realizację została podpisana w październiku 2018 roku z konsorcjum Budimex i Strabag. Prace budowalne ruszyły w sierpniu 2019 roku.
Wykonawca poinformowała właśnie, że zaawansowanie robót przekroczyło już 30 proc. Oznacza to, że harmonogram został wyprzedzony o 4 miesiące.
– Zrealizowano już prace ziemne w obrębie przebiegu drogi. Rozpoczęte zostały pierwsze prace bitumiczne. Rozpoczęło się układanie pierwszych próbnych warstw nawierzchni. Trwają roboty naziemne i branżowe przy nasypach i wykopach – wymienia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu. Jak dodaje przedstawiciel wykonawcy, Budimex rozpoczął także roboty palowe na obiektach mostowych.
Na odcinku A zaplanowano budowę trzech węzłów: na połączeniu powstającej drogi z już istniejącym odcinkiem S14, czyli w okolicach węzła Pabianice Północ, a kolejny na przecięciu z ulicą Maratońską w Łodzi. Ostatni węzeł ma powstać w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.
Wykonawca na ukończenie wszystkich prac ma czas do grudnia 2021 roku.
Cała zachodnia obwodnica Łodzi ma mieć 28,5 km długości. Trasa ma połączyć autostradę A2 z drogą ekspresową S8. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Drugi odcinek S14 – pomiędzy węzłem Teofilów i DK-91 w miejscowości Słowik realizuje chiński wykonawca – Stecol Corporation. Umowa z tym wykonawcą została podpisana w sierpniu 2019 roku i jest warta 724,1 mln zł. Obecnie trwa etap prac projektowych, a inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem.