Niespełna 26 mln zł zaproponował Budimex w przetargu na budowę obwodnicy Smolajn w województwie warmińsko-mazurskim. To najtańsza spośród pięciu ofert, które otrzymała GDDKiA. Inwestor był przygotowany na 33,5 mln zł.
Pozostałe oferty złożyli: konsorcjum na czele z Przedsiębiorstwem Robót Drogowych z Lidzbarka Warmińskiego – 26,982 mln zł, Strabag – 28,366 mln zł, konsorcjum z Colas Polska w roli lidera – 28,974 mln zł. Jedna oferta nie zmieściła siew szacunkach GDDKiA. Złożyło ją konsorcjum, na którego czele stoi Przedsiębiorstwo budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego – 35,798 mln zł.
GDDKiA zapowiada, że umowę z wykonawcą, którego wybierze po analizie ofert podpisze w grudniu tego roku.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Smolajn ma powstać w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Będzie miała 1,76 km długości. Częściowo powstanie z wykorzystaniem istniejącego przebiegu drogi krajowej nr 51, a w części po nowym śladzie.
– W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych, ciąg pieszo-rowerowy, chodniki, dwie pary zatok autobusowych, przejścia dla pieszych z azylami oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego – informuje GDDKiA.
Zadanie ma być zrealizowane do roku 2023.
Droga krajowa nr 51 w rejonie Smolajn stanowi północny wylot z Olsztyna w kierunku granicy państwa. Budowa obwodnicy poprawi komfort i bezpieczeństwo mieszkańców miejscowości, jednocześnie polepszą się parametry drogi krajowej służącej do ruchu tranzytowego.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic na terenie województwa warmińsko-mazurskiego powstaną także obwodnice Olsztyna i Dywit, Gąsek, Pisza oraz Szczytna.