Cztery oferty wpłynęły do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach przetargu na budowę obwodnicy Łańcuta. Wszystkie przekroczyły planowany budżet.
Chodzi o rozbudowę drogi krajowej nr 4 Jędrzychowice – Korczowa wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Łańcut – Głuchów.
GDDKiA zaplanowała na realizację tego zadania 92,482 mln zł. Wszystkie złożone propozycje są wyższe od tej kwoty.
Wyświetl większą mapę
Najniżej prace wycenił Budimex proponując 115,847 mln zł. Na kolejnych miejscach znaleźli się: PBI Infrastruktura w konsorcjum z PBI WMB – 128,5 mln zł i konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 137,281. Najdroższa oferta należy do firmy Strabag – została wyceniona na 171,962 mln zł.
Obwodnica Łańcuta ma być drogą klasy GP i mieć 5,8 km długości. powinna powstać do 2021 roku. Droga ma mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Przeciwlegle kierunki mają być trwale rozdzielone barierą energochłonną. Na odcinku ok. 3 km droga będzie miała przekrój uliczny.
Trasa będzie wyposażona w chodniki o szerokości 2 m lub ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 3,5-4 m. Powstaną zatoki autobusowe i drogi obsługujące teren przyległy.
Na skrzyżowaniu z DW-877, DW-881 oraz ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4) wybudowane będą ronda. Utrzymane zostaną skrzyżowania DK-94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i droga powiatową nr 1520 R.
Przetarg jest realizowany w formule optymalizuj-projektuj-buduj.