GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S1 od Mysłowic do Bierunia. Najkorzystniejszy jest Budimex. To ponowny wybór oferty i ponowne rozstrzygnięcie na rzecz tej samej firmy.
Chodzi o projekt i budowę 10-kilomtrowego odcinak drogi ekspresowej wraz z dwoma węzłami: Kosztowy II i Lędziny oraz Miejscami Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III). Do wybudowania są także: 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna.
Oferty na to zadanie były składane w sierpniu ub. roku. Wpłynęło 10 propozycji, z których najtańszą przedstawiła Polaqua 465,454 mln zł). Ta oferta została jednak wykluczona, a najkorzystniejsza okazała się oferta Budimeksu warta 489,175 mln zł (druga pod względem ceny).
Po odwołaniu do Krajowej Izby Odwoławczej rozstrzygniecie zostało unieważnione, jednak ponowna analiza ofert znów wskazała ofertę Budimeksu jako najkorzystniejszą. Najtańsza oferta, tak jak za pierwszym razem, została wykluczona na podstawie art. art. 226 ust. 1 pkt. 2 lit. a) ustawy Pzp w związku z art.109 ust. 1 pkt. 10 ustawy Pzp (art. 109 pkt 10 nakazuje wykluczyć wykonawcę, który „ w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia”).
Po ponownym rozstrzygnięciu dokumentacja przetargowa zostanie przekazana do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. GDDKiA zakłada, że podpisanie umowy byłoby możliwe na przełomie maja i czerwca.
To ostatni odcinek S1 między Mysłowicami i Bielsko-Białą, który nie ma jeszcze umowy z wykonawcą. Ponad 40-kilometrowa trasa jest podzielona na 4 odcinki realizacyjne. Fragment Bieruń – Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia powierzono firmie Strabag. Obecnie trwa projektowanie, w III kwartale tego roku ma być złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID.
Odcinek Oświęcim – Dankowice realizuje konsorcjum firm Porr oraz Mota-Engil Central Europe. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w marcu 2021 r.
Fragment od Dankowic do węzła Suchy Potok realizuje konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. Wniosek o ZRID został złożony w czerwcu 2021 r.
Przypomnijmy, dwa z tych odcinków Bieruń – Oświęcim i Mysłowice Bieruń pierwotnie miały być realizowane jako jeden odcinek. Koncepcja realizacji zmieniła się w wyniku przedłużającego się przetargu na wybór wykonawcy. Inwestor, po unieważnieniu pierwszego przetargu miał pomysł na
wybudowanie trasy w trybie zlecenia z wolnej ręki, a gdy
to się nie powiodło, zdecydował o
podziale odcinka na dwa krótsze fragmenty.