W ostatnim kwartale tego roku ma być gotowa wschodnia obwodnica Oleśnicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 451. Okres zimowy nie przerwał prac na budowie – Budimex realizuje roboty zgodnie z harmonogramem.
Mowa o drodze liczącej 3,5 km, której budowa ruszyła pod koniec 2020 roku. Jeszcze w grudniu generalny wykonawca – Budimex – położył dwie warstwy masy (podbudowy i wiążącej) o długości 0,8 km.
Obecnie – według informacji od firmy odpowiedzialnej za to zadanie – trwają prace ziemne w zakresie całego ciągu głównego obwodnicy, roboty związane z kanalizacją deszczową oraz usunięciem kolizji instalacji podziemnych. Wykonawca zajmuje się także m.in. przebudową kabli wysokiego i średniego napięcia instalacji elektrycznych i prowadzi rozbiórki zbędnych obiektów oraz wycinki.
– W ciągu ostatniego miesiąca na budowie pracowało około 50 jednostek sprzętu. Mimo okresu zimowego prace postępują zgodnie z harmonogramem – poinformował Michał Wrzosek, rzecznik prasowy Budimeksu.
Kontrakt realizowany jest na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Ma wartość 27,5 mln zł. W ramach zadania Budimex ma wybudować drogę wojewódzką nr 451 – Wschodnią Obwodnicę Oleśnicy oraz wzmocnić istniejącą jezdnię drogi wojewódzkiej od skrzyżowania projektowanej DW-451 z ul. Warszawską w kierunku węzła S8.
Powstająca obwodnica będzie drogą jednojezdniową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i ścieżkami rowerowymi. Nowa trasa odciąży Oleśnicę od ruchu tranzytowego, kierując go na drogę S8.
Inwestycja jest zlokalizowana w sąsiedztwie m.in. terenów przeznaczonych pod zabudowę produkcyjno–usługową. Na odcinku ok. 1 km przebiega też przez teren niefunkcjonującego lotniska wojskowego, przecina także istniejącą linię kolejową, w związku z czym w planach jest także przebudowa przejazdu kolejowego.