Cztery firmy złożyły oferty cenowe w przetargu na budowę ekranów akustycznych wzdłuż istniejącej obwodnicy Jarosławia w ciągu DK-94. Najtańsza jest warta niespełna 780 tys. zł.
Propozycje z najniższą ceną złożyła firma Euroformat EU z Poznania. To jedyna propozycja mieszcząca się w budżecie zamawiającego wynoszącym 996,8 tys. zł. Najdroższą ofertę przedłożyła firma World Acoustic Group z Lubina. Wyceniła prace na 2,4 mln zł.
Wszyscy, którzy złożyli oferty zaproponowali zrealizowanie zadania w terminie zgodnym z SIWZ, czyli 4 miesiące od daty podpisania umowy oraz 60-miesięczny okres gwarancji.
Konieczność budowy ekranów akustycznych wynika z decyzji starosty jarosławskiego wydanej w oparciu o wyniki przeprowadzonej analizy porealizacyjnej, w zakresie oceny skuteczności zastosowanych rozwiązań chroniących środowisko dla wybudowanej obwodnicy m. Jarosław. Analiza porealizacyjna została opracowana przez firmę Ekkom. Wykazała ona przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, wynikające z ruchu pojazdów na przedmiotowym odcinku drogi krajowej nr 94.
Nowe ekrany akustyczne zostaną wybudowane zgodnie z lokalizacją i na parametrach zgodnych z Decyzją Starosty Jarosławskiego oraz analizą porealizacyjną. Ich łączna długość to ok. 225 mb.
Budowa ekranów akustycznych przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców poprzez zmniejszenie uciążliwości związanych z ponadnormatywnym hałasem pochodzącym z odcinka drogi krajowej nr 94 stanowiącym obwodnicę m. Jarosławia.