Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Krajowe - Świętokrzyskie,Kurów

Budowa mostu extradosed w Kurowie. Wykonywane są kolumny DSM

| mr źródło: 01.09.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 


Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa mostu na rzece Dunajec w Kurowie rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku. Aktualnie prowadzone są prace związane między innymi z wykonaniem nasypu oraz jego zbrojenia. Umowa na realizację inwestycji została podpisana 10 czerwca 2019 roku.
W sierpniu po dokonaniu rozbiórki nawierzchni starodroża na drogi krajowej nr 75 w Kurowie przystąpiono do wykonywania kolumn betonowych oraz kolumn DSM. Cały czas realizowane są prace związane z wykonaniem nasypu oraz jego zbrojenia. Ponadto zaawansowanie realizacji nasypu pozwoliło na częściowe wykonanie kanalizacji deszczowej biegnącej wzdłuż korpusu drogi.

Na budowie mostu w Kurowie prowadzono prace zbrojarskie segmentu piątego, szóstego oraz siódmego. Następnie zadeskowano i zabetonowano wyżej wymienione elementy oraz sprężono kablami co dało możliwość wysunięcia tych segmentów. Umożliwia to dalszą realizację prac związanych z budową mostu w Kurowie.

Most budowany jest poniżej starego obiektu, na którym do czasu ukończenia nowego będzie się odbywał ruch. Całkowita długość nowego mostu wyniesie 602 m, szerokość 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. Będzie obiektem typu extradosed. Ten typ mostów powstał z połączenia konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Ma więc wanty, czyli specjalne liny, ale pylony są niższe niż w mostach wantowych, co sprawia, że są też od nich tańsze w wykonaniu, ale też bardziej efektowne wizualnie niż obiekty belkowe. W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), następny to most na obwodnicy Ostródy (677 m), a kolejnym będzie most w Kurowie na Dunajcu.

Wykonawcą inwestycji jest polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina i Hódút (Hódmezővásárhelyi Útépitő) z Węgier. Most powinien być gotowy przed końcem 2021 r. Koszt inwestycji wyniesie ponad 189 mln złotych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5