Powstająca obwodnica Bolkowa jest obecnie zaawansowana w ponad 65 proc. Powinna być gotowa do końca września tego roku. Właśnie rozpoczęły się prace przy budowie ostatniego wiaduktu.
Mowa o wiadukcie W-3, który w przyszłości bezkolizyjnie przeprowadzi pod obwodnicą drogę gminną do obsługi przyległych terenów.
Jak informuje GDDKiA, obiekt posiada konstrukcję ramową, żelbetową sprężoną o rozpiętości 12,5 m. – Zakończono roboty ziemne i przystąpiono do wykonywania warstwy wyrównawczej z chudego betonu. W kolejnych dniach będą prowadzone prace związane z montażem zbrojenia, szalunków i betonowaniem fundamentów obiektu – podaje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowa GDDKiA we Wrocławiu.
Obwodnica Bolkowa to odcinek o długości ok. 7,8 km, z czego 5,7 km w nowym śladzie. Droga powstaje w terenie podgórskim.
Częścią inwestycji są m.in. trzy estakady, trzy wiadukty nad drogami lokalnymi oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 5. Wykonawca ma do wykonania także węzeł drogowy i trzy skrzyżowania skanalizowane.
Za realizację zadania odpowiada konsorcjum Kobylarnia i Mirbud. Kontrakt jest wart 73,45 mln zł.
Budowana trasa ma być drogą jednojezdniową klasy GP.
Po wybudowaniu obwodnica Bolkowa będzie fragmentem drogi krajowej nr 5 łączącej m.in. aglomerację wrocławską i poznańską oraz drogi krajowej nr 3 komunikującej wiodącej od Szczecina wzdłuż zachodniej granicy w stronę Legnicy i dalej Pragi.