Do wojewody kujawsko-pomorskiego wpłynęły już wszystkie wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych. Ostatni dotyczył jednej z dwóch części, na które podzielono odcinek Aleksandrowo – Tryszczyn.
Ekspresowa piątka w najbliższym czasie będzie jedną z największych inwestycji na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. W tym roku powinny ruszyć prace na jej całym planowanym przebiegu w tym regionie. To w sumie 130 km trasy pomiędzy autostradą A1 a granica województwa wielkopolskiego.
Na potrzeby realizacji trasa została podzielona na siedem odcinków. Są to: odcinek 1 Nowe Marzy – Dworzysko, którego wykonawcą jest Impresa Pizzarotti, odcinek 2 Dworzysko – Aleksandrowo z tym samym wykonawcą, odcinek 3 Aleksandrowo – Tryszczyn z wykonawcą konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor i Trakcja PRKiI i odcinek 4 Tryszczyn – Białe Błota, który zrealizuje konsorcjum Polaqua i Dragados. Pozostałe fragmenty to: odcinek 5 Białe Błota – Szubin- kolejny realizowany przez firmę Impresa Pizzarotti, odcinek 6 Szubin – Jaroszewo (wykonawca to konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor) i odc. 7 Jaroszewo – gr. województwa wykonywany przez konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Mirbud.
Fot. GDDKiAInwestycja jest realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. Wykonawcy poszczególnych odcinków jeszcze latem ubiegłego roku zakończyli prace projektowe i złożyli wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. Nie od razu udało się to w przypadku jednego odcinka – Aleksandrowo – Tryszczyn.
Ten około 15-kilometrowy fragment krzyżuje się z liniami kolejowymi nr 201 i 131 w pobliżu Maksymilianowa. Ze względu na planowane tam inwestycje kolejowe konieczne było przeprojektowanie pierwotnie zaplanowanych rozwiązań i uzgodnienie ich z inwestorem kolejowym. Z tego powodu wniosek o zrid dla tego odcinka nie wpłynął, podobnie jak pozostałe, latem.
Ostatecznie dokumentacja dla odcinka 3 została podzielona na dwa etapy. Wniosek o pozwolenie dla pierwszego etapu wykonawca złożył w październiku. W drugiej połowie stycznia do wojewody wpłynął także wiosek o wydanie zrid dla drugiego etapu odcinka Aleksandrowo – Tryszczyn. – Tym samym zostały złożone wnioski o wydanie ZRiD dla całego odcinka 3 trasy S5 – informuje Tomasz Okońskim rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA. Jednocześnie oznacza to, że cała trasa oczekuje na decyzje wojewody, po których ruszy praca w terenie.