Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na budowę czterech skrzyżowań dwupoziomowych na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Potencjalni wykonawcy złożyli kwoty mieszczące się w budżecie zamawiającego w dwóch z czterech części postępowania.
Przedsięwzięcie przewiduje realizację czterech wiaduktów nad Centralną Magistralą Kolejową. Bezkolizyjne obiekty mają powstać w ciągu 24 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wraz z nimi znikną przejazdy drogowo-kolejowe.
Pierwsze skrzyżowanie dwupoziomowe ma powstać w km 95,136 linii kolejowej (część 1), a następne w lokalizacjach według kilometrażu: 98,564 (część 2), 142,850 (część 3) oraz 149,500 (część 4).
Zamawiający planował przeznaczyć na ich realizację kolejno: 35,535 mln zł, 42,036 mln zł, 37,253 mln zł oraz 29,1 mln zł. Łącznie jest to 143,924 mln zł.
Inwestor założył, że jeden wykonawca może się ubiegać maksymalnie o realizację dwóch spośród czterech zadań. Ostatecznie zestawienie ofert prezentuje się następująco:
Zestawienie złożonych propozycji (mln zł) |
Oferent |
część 1 |
część 2 |
część 3 |
część 4 |
Warbud |
45,441 |
|
|
|
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych i Polwar |
45,47 |
52,155 |
|
|
Intop Warszawa |
48,555 |
57,987 |
|
|
Strabag |
83,612 |
94,629 |
|
|
IMB-Podbeskidzie i Trakt |
|
|
40,295 |
|
Mostostal Kielce i Intop Skarbimierzyce |
|
|
56,988 |
45,712 |
Intop Tarnobrzeg |
|
|
40,819 |
32,579 |
Nowak-Mosty |
|
|
35,704 |
28,267 |
PBW Inżynieria i Dromosttor |
|
|
|
44,278 |
Eurovia Polska |
|
|
|
34,958 |
Roboty będą polegały na wybudowaniu nowej infrastruktury drogowej, w tym usunięcie kolizji poprzez przebudowę istniejących sieci, wzmocnienie gruntu pod nasypami drogowymi, budowa dróg z nasypami i zjazdami. Trzeba wreszcie wybudować wiadukt drogowy, przepusty pod nasypami drogowymi i zlikwidować istniejący przejazd kolejowy.