Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska,Łódzkie

Chińczycy mają budować S14. Jest rozstrzygnięcie

| Elżbieta Pałys źródło: RI 10.07.2019

 

Chińczycy mają budować S14. Jest rozstrzygnięcie
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Polska
Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzka GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na wykonanie drugiego odcinka Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu S14. Jako najkorzystniejszą wskazano chińską firmę Stecol Corporation.
Chodzi o odcinek S14 pomiędzy węzłami Łódź Teofilów i Słowik. Chiński wykonawca złożył najtańszą spośród dziesięciu propozycji. Oferta jest warta ponad 724,1 mln zł i jest droższa niż zakładany pierwotnie budżet zamawiającego – ten wyceniono na 670,3 mln zł.

Warto dodać, że najdroższa oferta w tym przetargu opiewa na ponad 1 mld zł – złożyło ją Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

Teraz pozostali wykonawcy mają czas na ewentualne złożenie odwołań od rozstrzygnięcia. Jeśli ich nie będzie, oferta trafi do kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i możliwe będzie podpisanie umowy.

Jeśli kontrakt zostanie sfinalizowany zgodnie z dzisiejszym rozstrzygnięciem, mielibyśmy z pierwszym od dawna kontraktem drogowym realizowanym przez przedsiębiorstwo z Chin. Od czasu złych doświadczeń z firmą Covec na budowie autostrady A2 przed Euro 2012, żaden wykonawca z Państwa Środka nie zdobył kontraktu od GDDKiA, choć parę razy był blisko, jak w przypadku DK-47 Rdzawka – Nowy Targ, gdzie w pierwszym rozstrzygnięciu jako najkorzystniejsza wskazano właśnie Stecol Corporation, ale po odwołaniach ostatecznie kontrakt trafił do PTU Intercor.

Podobnie było w przypadku Północnej Obwodnicy Krakowa. Tam także wskazano jako najkorzystniejsza ofertę złożoną przez Stecol Corporation, ale nie udało się jej obronić przed Krajową Izbą Odwoławczą. Kontrakt trafił do konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź.

Ta sama firma była także najtańsza w przetargu na obwodnicę Praszki w ciągu DK-45. Oferta została jednak odrzucona, a umowę podpisano z Mostostalem Warszawa, który złożył ofertę na drugim miejscu pod względem ceny.

Jeśli chodzi o budowę S14, to jest to trzecie podejście do tego odcinka. Pierwszy przetarg na całą zachodnią obwodnicę Łodzi (w podziale na dwa odcinki) został unieważniony jeszcze na początku 2017 roku. Powodem były zbyt wysokie ceny ofert. W budżecie inwestora nie zmieściła się żadna z propozycji wykonawców. W przypadku pierwszego odcinka (Łódź Lublinek – Łódź Teofilów) najtańsza oferta opiewała na 768,678 mln zł (Budimex) przy budżecie inwestora wynoszącym 672,020 mln zł). Jeśli chodzi o drugi odcinek – do węzła Słowik – najtańsza propozycja była warta 811,968 mln zł, przy budżecie inwestora w kwocie 759,270 mln zł.

W kolejnym przetargu ograniczono zakres zadania. Oferty były tańsze, jednak ostatecznie udało się wybrać wykonawcę tylko dla pierwszego odcinka. Za 561,801 mln zł buduje go konsorcjum Budimex i Strabag (budżet zamawiającego opiewał na 609,9 mln zł). Drugi odcinek w dniu otwarcia ofert najtaniej został wyceniony na 537,2 mln zł a najdrożej 942,8 mln zł, przy planowanym budżecie w kwocie 719,997 mln zł. Jednak firmy, które złożyły oferty nie były skłonne podtrzymać ważności swoich ofert w czasie gdy doszło do rozstrzygnięcia przetargu.

Droga ekspresowa S14 ma ominąć Łódź od zachodniej strony, domykając jednocześnie ring drogowy wokół tego miasta, który obecnie tworzą autostrady A2 i A1 oraz S8.

Jak poinformowała łódzka GDDKiA, dziś wybrano także najkorzystniejszą ofertę na nadzór nad tym zadaniem. Obowiązki Inżyniera Kontraktu GDDKiA chce powierzyć firmie BUICH Ciechański&Chaładaj. Cena oferty to nieco ponad 7,3 mln złotych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5