Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Chińska firma najtańsza na budowę S14

| Elżbieta Pałys źródło: RI 08.04.2019

 

Chińska firma najtańsza na budowę S14
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Otwarto oferty na drugi odcinek drogi ekspresowej S14 – zachodniej obwodnicy Łodzi. Wszystkie powyżej kosztorysu, ale GDDKiA zapewnia, że przeanalizuje propozycje wykonawców. Najtańszą ofertę złożyła firma z Chin.
Mowa o fragmencie o długości 16 km pomiędzy węzłem Łódź Teofilów a miejscowością Słowik. Wykonawcy tego odcinka nie udało się wybrać w poprzednim postępowaniu, gdyż zanim doszło do rozstrzygnięcia, sytuacja rynkowa zmieniła się na tyle, że żaden z oferentów nie był skłonny podtrzymać złożonej propozycji.

Obecnie budową zainteresowanych jest 10 firm i konsorcjów. Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia 670,3 mln złotych. Najtańsza oferta jest warta 724, 1 mln zł a złożyła ją chińska firma Stecol Corporation. Najdroższa jest warta 1,021 mld zł i pochodzi o d przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor.

Pozostałe oferty złożyli: Polaqua – 778,255 mln zł, konsorcjum Strabag i Budimex – 786,689 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia – 786,8 mln zł, konsorcjum Metrostav Polska i oraz Metrostav z Czech – 812,903 mln zł, konsorcjum NDI, Masfalt i Drogomex – 855,863 mln zł, Porr – 882,544 mln zł, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim Most, KSH, Budownictwo Drogowe Budar – 989,419 mln zł oraz konsorcjum BERGİZ İNŞAAT, wraz z METİŞ İNŞAAT z Turcji – 998,850 mln zł.

– Mimo że żadna z ofert nie mieści się w kosztorysie, nie oznacza, że postępowanie zostanie unieważnione. Oferty zostaną przebadane i po wyłonieniu najkorzystniejszej, inwestor rozważy, czy przeznaczy na jej realizację dodatkowe środki – poinformował Maciej Zalewski, rzecznik GDDKiA oddział Łódź.

To trzecie podejście do budowy tego odcinka. Pierwszy przetarg na całą zachodnią obwodnicę Łodzi (w podziale na dwa odcinki) został unieważniony jeszcze na początku 2017 roku. Powodem były zbyt wysokie ceny ofert. W budżecie inwestora nie zmieściła się żadna z propozycji wykonawców. W przypadku pierwszego odcinka (Łódź Lublinek – Łódź Teofilów) najtańsza oferta opiewała na 768,678 mln zł (Budimex) przy budżecie inwestora wynoszącym 672,020 mln zł). Jeśli chodzi o drugi odcinek – do węzła Słowik – najtańsza propozycja była warta 811,968 mln zł, przy budżecie inwestora w kwocie 759,270 mln zł.

Przetarg został unieważniony, a w kolejnym podejściu ograniczono jego zakres. Sukces był, można powiedzieć, połowiczny. Oferty w drugim przetargu rzeczywiście istotnie potaniały, jednak ostatecznie udało się wybrać wykonawcę tylko dla pierwszego odcinka. Za 561,801 mln zł wybuduje go konsorcjum Budimex i Strabag (budżet zamawiającego opiewał na 609,9 mln zł).

Drugi odcinek w dniu otwarcia ofert najtaniej został wyceniony na 537,2 mln zł a najdrożej 942,8 mln zł, przy planowanym budżecie – wyższym niż obecnie – w kwocie 719,997 mln zł. Jednak firmy, które złożyły oferty nie były skłonne podtrzymać ważności swoich ofert w czasie gdy doszło do rozstrzygnięcia przetargu. Jako ostatnie decyzję co do dalszego udziału w przetargu podejmowało konsorcjum Strabag i Budimex z ceną 588,075 mln zł. Dziś oferta tego samego konsorcjum jest warta niemal 200 mln zł więcej.      

Droga ekspresowa S14 ma ominąć Łódź od zachodniej strony, domykając jednocześnie ring drogowy wokół tego miasta, który obecnie tworzą autostrady A2 i A1 oraz S8.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5