Firma Stecol Corporation złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S12 Dorohucza – Chełm. GDDKiA właśnie rozstrzygnęła przetarg.
W przetargu wpłynęło 10 ofert, z czego 8 mieściło się w budżecie inwestora (957,7 mln zł). Oferta wskazana jako najkorzystniejsza jest jednocześnie najtańszą z propozycji. Jej wartość to 760,038 mln zł.
Pozostali wykonawcy mogą jeszcze wnieść odwołania od propozycji. Inwestor zakłada, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana w połowie roku.
Do zaprojektowania i wybudowania jest w tym przypadku odcinek drogi ekspresowej o długości 22,5 km. Droga ma się zaczynać w miejscowości Chojno Nowe Drugie, dalej biec nowym śladem wzdłuż obecnej DK-12, w większości po północnej stronie obecnej trasy. W miejscowości Tytusin przetnie DK-12 i od południowej strony ominie Stołpie. Na węźle Chełm Zachód połączy się z obwodnicą Chełma.
W ramach kontraktu powstać ma m.in. most, 14 wiaduktów, cztery przejścia dla dużych i średnich zwierząt oraz węzeł drogowy Siedliszcze. Zaplanowana jest także para Miejsc Obsługi Podróżnych Stołpie.
Między Piaskami i Dorohuskiem powstanie ok. 75 km drogi ekspresowej S12. W realizacji jest obecnie obwodnica Chełma, dla której toczy się postępowanie o wydanie decyzji ZRID. Trwają przetargi dla odcinków Piaski – Dorohucza oraz Chełm – Dorohusk – w obu przypadkach wybrano już najkorzystniejsze oferty – złożyło je Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Jak poinformowała GDDKiA, od wyboru nie było odwołań, wkrótce można się więc spodziewać zawarcia umów.
Trwa także przetarg na wykonawcę studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej dla fragmentu trasy w pobliżu Dorohuczy, który został wyłączony z odcinków pierwotnie planowanych z powodu wykrycia pod warstwą ziemi odpadów przemysłowych. Trzeba teraz ominąć składowisko i zmienić przebieg trasy.