Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Autostrady - Dolny Śląsk

Co dalej z A4 na Dolnym Śląsku? Są chętni, by szukać odpowiedzi

| Elżbieta Pałys źródło: RI 23.01.2019

PARTNERZY DZIAŁU


 

Co dalej z A4 na Dolnym Śląsku? Są chętni, by szukać odpowiedzi
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Dolny Śląsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autostrada A4 między Wrocławiem a Krzyżową nie spełnia współczesnych standardów, ani nie dopowiada obecnemu natężeniu ruchu. Trzeba ją rozbudować lub wybudować w owym śladzie. Znamy oferty od firm, które są chętne, by opracować studium korytarzowe wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną.
Wpłynęło 8 ofert. Najtaniej prace wyceniła firma WYG International – 1,704 mln zł. GDDKiA przewidziała budżet w kwocie 4,593 mln zł. w tej kwocie mieszczą się jeszcze 4 propozycje: Complex projekt – 2,488 mln zł, Ivia – 2,958 mln zł, konsorcjum Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem wspólnie z Transprojektem Gdańskim – 3,511 mln zł oraz Multiconsult Polska – 3,824 mln zł.

Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów działań, które poprawiłyby bezpieczeństwo i zwiększyłyby przepustowość jednego z najstarszych odcinków autostrady.

Pod uwagę brane są co najmniej trzy warianty. Pierwszy to rozbudowa istniejącej trasy poprzez budowę jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich. Po przełożeniu ruchu na wybudowaną nitkę, stara nawierzchnia zostałaby rozebrana i zostałaby wybudowana druga nitka i (3 pasy ruchu + pas awaryjny).

Drugi wariant to budowa autostrady w nowym korytarzu po południowej stronie obecnej trasy od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z pierwszym wariantem). Wymagałoby to przeanalizowania wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych na tym odcinku autostrady, który zostałby zastąpiony nowym przebiegiem.

Trzeci wariant to budowa A4 w zupełnie nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych

Inwestor planuje, ze umowa z projektantem będzie podpisana w drugiej połowie kwietnia. Później będzie 270 dni na opracowanie dokumentacji.

Obecnie na tym odcinku A4 natężenie ruchu sięga nawet 100 tys. pojazdów na dobę.





Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5