Trwają prace przy budowie obejścia ul. św. Barbary w Częstochowie oraz rozbudowy ponad 5-kilometrowego fragmentu drogi krajowej nr 46. Miasto pochwaliło się postępem robót. Widoczny jest już zarys nowej ulicy.
Częstochowski projekt obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 46 na odcinku o długości ok. 5,46 km od zachodniej granicy miasta do skrzyżowania z ul. Jadwigi i Św. Barbary. Zadanie to obejmuje także budowę nowej drogi tzw. obejścia ul. Św. Barbary na długości ok. 1,73 km do włączenia w ul. Pułaskiego.
Przebudowane będą główne skrzyżowania oraz trzy obiekty mostowe, co pozwoli zapewnić standard nośności 115kN/oś. Przebudowana zostanie infrastruktura naziemna i podziemna. Oprócz tego zadanie obejmuje budowę ścieżek rowerowych, chodników, elementów Inteligentnego Systemu Transportu oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
– W ostatniej dekadzie, w ślad za zmieniającymi się potrzebami komunikacyjnymi i rozwojem tkanki miejskiej, powstało sporo odcinków dróg w zupełnie nowych śladach. Kolejnym będzie tzw. obejście ul. św. Barbary – czyli nowy fragment DK-46 z nowymi skrzyżowaniami, od zbiegu ulic: Głównej, św. Jadwigi i św. Barbary wzdłuż linii kolejowej do ul. Pułaskiego w okolicach dworca Stradom PKP – podkreślają częstochowscy drogowcy.
Właśnie zaprezentowano materiał z drona, prezentujący postęp prac na budowie. Widoczny jest w większości przebieg nowej ulicy. Wciąż jednak prace skupiają się na przygotowywaniu podłoża.
Koniec robót wraz z przebudową istniejącego śladu DK-46 (czyli ulic Głównej i Przejazdowej) zaplanowano na drugą połowę 2023 roku. Inwestycja ta, o wartości ok. 100 mln zł, jest drugim największym przedsięwzięciem drogowym Częstochowy. Miasto realizuje również modernizację ul. Wojska Polskiego, która wchodzi w skład tzw. „gierkówki”, czyli drogi krajowej nr 91.
Obecnie drogowcy poszukują nowego wykonawcy, który dokończy inwestycję, po tym, jak z budowy wyrzucono poprzedniego wykonawcę.