Zaawansowane są już prace przy budowie nowego odcinka łączącego ul. św. Jadwigi z ul. Pułaskiego w ramach rozbudowy DK-46. Cała inwestycja ma zakończyć się w IV kwartale 2023 r.
Częstochowski projekt obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 46 na odcinku o długości ok. 5,46 km od zachodniej granicy miasta do skrzyżowania z ul. Jadwigi i Św. Barbary. Zadanie to obejmuje także budowę nowej drogi tzw. obejścia ul. Św. Barbary na długości ok. 1,73 km do włączenia w ul. Pułaskiego.
– To strategiczne zadanie, które rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych miasta. Na razie z racji przebudowy DK-46 zmagamy się na ul. Głównej i ul. Przejazdowej z utrudnieniami, ale liczę na to, że pod koniec przyszłego roku będzie można oddać do użytku cały wylot na Opole z nowym odcinkiem między ul. Pułaskiego a ulicami Św. Jadwigi, Św. Barbary i Główną. Postępy prac są obiecujące i jeżeli nic złego się nie stanie, to przyszłoroczny termin zostanie dotrzymany – przekazał Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent miasta.
Jeżeli chodzi o nowy odcinek drogi widać już wymierne efekty na odcinku między przygotowanym do budowy rondem od strony ul. Pułaskiego a stadionem Skry. Za ul. Zaciszańską – w kierunku św. Jadwigi – trwają prace ziemne i budowa przepustu nad kanałem melioracyjnym. W ramach inwestycji powstaje nowa sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa. Zaś na dotychczasowym odcinku DK-46 realizowane są roboty branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Kontynuowane są też prace przy obiekcie mostowym na Stradomce.
Zadanie „Rozbudowy DK-46 – ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego” to inwestycja realizowana w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie”. Oprócz budowy infrastruktury drogowej i podziemnych sieci, na odcinku ok. 6 km powstaną drogi rowerowe, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają nową i bezpieczną geometrię. Dzięki budowie nowego śladu drogi, czyli tzw. obejścia ul. Św. Barbary, drogi zachodniej części centrum miasta będzie omijał ruch tranzytowy. Inwestycja wraz z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej kosztuje ponad 98 mln zł.