Dostosowanie drogi krajowej nr 18 na odcinku pomiędzy granicą województw lubuskiego i dolnośląskiego a węzłem Golnice może kosztować 258,7 mln zł. Tyle jest warta najtańsza spośród czterech złożonych ofert. Jedynym kryterium w tym przetargu jest cena.
GDDKiA otworzyła oferty na czwarty odcinek budowy autostrady A18. Mowa o liczącym 21,5 km fragmencie według kilometrażu: km 50+000 do km 71+533. Wpłynęły 4 propozycje. Poziom zaoferowanych cen jest dość wyrównany.
Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum Kobylarnia, Mirbud i Budpol. Zaoferowało 258,7 mln zł. Niespełna milion złotych jest droższa oferta Budimeksu – 259,499 mln zł. Pozostałe propozycje to: Strabag – 260,847 mln zł oraz konsorcjum Max Bogl - 291,521.
Tylko ta ostatnia oferta nie mieści się w budżecie zamawiającego – 278,356 mln zł.
Przypomnijmy, że w tym przypadku jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Na taki ruch inwestor zdecydował się po pierwszym przetargu na dostosowania DK-18 do parametrów autostrady, gdzie wszystkie oferty przekroczyły zaplanowany budżet. Choć przekroczenie było niewielkie, postępowanie wówczas unieważniono, stwierdzając, że w tym przypadku kryterium cenowe pozwoli wybrać optymalną ofertę.
W ramach zadania wykonawca przebuduje południowa jezdnię DK-18 wykonaną jeszcze przez Niemców w latach 30. ub. wieku. Jezdnia północna została wykonana według współczesnych standardów w latach 2005-2007.
W sumie takiej przebudowy wymaga 70 km drogi Olszyna - Golnice. GDDKiA podzieliła go na 4 odcinki realizacyjne. Dwa są już w realizacji. To fragmenty od granicy państwa do okolic za węzłem Żary Zachód oraz od okolic węzła Żary Zachód do okolic węzła Iłowa.
Następny odcinek kończący się na granicy województw jest w trakcie przetargu – oferty zostały otwarte w ubiegłym tygodniu, a najtańszą propozycję złożył Budimex.