Ponad 200 milionów zł wynosi różnica między najtańszą i najdroższą ofertą na projekt i budowę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. Droga powstanie w przekroju 2+1.
Swoje oferty złożyło 14 wykonawców. Ta z najniższą ceną należała do konsorcjum, którego liderem jest Trakcja PRKiI. Opiewała na 269,1 mln zł. Oferta najdroższa, złożona przez konsorcjum z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, była warta 496,7 mln zł.
Zamawiający planował wydać na realizację zadania 429,9 mln zł. W tej kwocie nie zmieściła się tylko najdroższa oferta. W sumie 5 ofert opiewało na kwotę poniżej 300 tys. zł, a 8 zawierało się w przedziale między 300 a 400 tysięcy.
Inwestor przy ocenie ofert przewidział będzie trzy kryteria oceny ofert – oprócz ceny, termin wykonania i okres gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali wykonanie zadania w 34 miesiące, czyli najkrótszy możliwy okres, oraz 10 lat gwarancji.
Inwestycja jest realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj. Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał wykonać dokumentację projektową oraz uzyskać niezbędne zezwolenia.
fot. GDDKiA
Obwodnica będzie drogą klasy GP o przekroju 2+1, wyposażoną w barierę linową. W ciągu trasy powstanie 13 obiektów inżynierskich, w tym 8 wiaduktów drogowych, 1 most i 4 przejścia dla zwierząt. Droga będzie miała 18 km długości.
Droga wyprowadzi ruch z Nowego Miasta Lubawskiego, omijając miejscowość od wschodu.
.