Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Polska

Czy hybrydy plug-in mają sens w dłuższej trasie?

| Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl źródło: WysokieNapiecie.pl 01.09.2019

 

Czy hybrydy plug-in mają sens w dłuższej trasie?
fot. Pixabay

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na Cooperze S E sprawdziliśmy ile energii elektrycznej hybryda może odzyskać nie tylko w mieście i górskich drogach, ale nawet na autostradzie. Wyniki mogą zaskakiwać, podobnie jak fakt, że ten PHEV kosztuje mniej od wersji z silnikiem Diesla. To jeden z powodów dla których to najlepiej sprzedająca się hybryda plug-in w Polsce, ale nie jedyny.
Czterech rosłych facetów mogłoby podnieść pierwsze Mini z 1959 roku i wrzucić do bagażnika Mini Countryman z 2019 roku. No, to może delikatnie przesadzona teza, ale największy dziś model w gamie Mini jest aż o 1,2 m dłuższy i o 40 cm szerszy od pierwowzoru sprzed 60 lat. Projektanci współczesnego Countrymana wyszli jednak obronną ręką z postawionego przed nimi zadania – wystylizowania SUV-a na klasyka brytyjskiej motoryzacji, który przez dekady był symbolem małego miejskiego autka. Miejskiego, ale o sportowym zacięciu.

Sportowy charakter w spadku po dziadku

W końcu zanim w Rajdzie Monte Carlo tryumfy zaczęły święcić Porsche 911, aż trzy razy wygrywały go załogi w usportowionej wersji brytyjskiego malucha – Mini Cooperze S. I chociaż Współczesny Countryman Cooper S E jest aż trzy razy cięższy od swojego dziadka (waży 1735 kg), to potrafi przyśpieszać o ponad trzy sekundy szybciej (w 6,8 sek. od 0 do 100 km/h).

 

To wszystko za sprawą łącznej mocy silników – aż trzykrotnie większej od Coopera S sprzed pół wieku. Pierwszy z nich to 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW, napędzający przednią oś, a drugi to motor elektryczny o mocy 65 kW, napędzający tył – stąd dopisek „ALL4” w przydługiej nazwie tego modelu – Countryman Cooper S E ALL4 (Plug-in) Hybrid.

Współczesny Cooper S E, oprócz wystarczająco dużej przestrzeni dla pasażerów i świetnej dynamiki, może zaoferować jeszcze jedną rzecz, której nie miały dotychczas żadne inne modele w gamie Mini – możliwość jazdy bez spalania paliwa i lokalnej emisji zanieczyszczeń.

Zasięg Countryman Cooper S E ALL4 Hybrid w trybie elektrycznym

Tego Coopera możemy naładować z gniazdka i w mieście wykorzystywać wyłącznie silnik elektryczny. Według homologacji (NEDC) na prądzie można przejechać 40 km. Z tym wynikiem jest podobnie jak ze spalaniem paliwa podawanym według tych samych norm – da się go osiągnąć w bardzo sprzyjających warunkach.

Jaki jest rzeczywisty zasięg w mieście i w trasie? Ile kosztuje hybrydowe Mini? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5