DB Schenker wprowadził do użytku pierwszy zasilany wodorem ciągnik siodłowy dopuszczony do regularnej eksploatacji w Niemczech. Samochód ciężarowy na ogniwa paliwowe, wyprodukowany przez firmę Hyzon, wykorzystywany jest przez oddział DB Schenker w Kolonii w codziennej obsłudze połączenia między Kolonią i belgijskim Eupen.
DB Schenker jest pierwszym dostawcą usług logistycznych w Niemczech, który eksploatuje pojazd na ogniwa paliwowe (FCEV) w kategorii 40 ton.
– Wdrożenie pierwszego 40-tonowego pojazdu napędzanego wodorem do ruchu transgranicznego między Niemcami i Belgią jest kamieniem milowym w kontekście naszych długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju. Potwierdza, że działamy w awangardzie technologicznej i jest dobrym przykładem na to, jak ważna jest współpraca z innowacyjnymi, wysokowydajnymi firmami zajmującymi się zieloną mobilnością – mówi Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport in Europe w DB Schenker.
– Region Kolonii jest bardzo dobrze przystosowany do wprowadzenia naszego pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem w Niemczech, zwłaszcza dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze tankowania. Planowane są kolejne pojazdy FCEV – mówi Ralf Többe, Executive Vice President Land Transport for Germany and Switzerland w DB Schenker.
Zasięg ciągnika siodłowego Hyzon wynosi około 400 kilometrów, a maksymalna ładowność jest większa niż w przypadku samochodów ciężarowych zasilanych w 100% energią elektryczną. Proces tankowania trwa ok. 15 minut.
– Wdrożenie w Niemczech wraz z DB Schenker pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem to istotny sukces – pracowaliśmy nad tym od dłuższego czasu. Testując pojazdy, DB Schenker ma świadomość pionierskiej roli. Wspólnie zdobywamy ważne doświadczenie dla rynku, który będzie rozwijał się w Niemczech – mówi Sara Schiffer, Managing Director w hylane.
DB Schenker wykorzystuje ciężarówkę Hyzon w modelu pay-per-use oferowanym przez hylane, wypożyczalnię specjalizującą się w neutralnych pod względem emisji CO2 pojazdach użytkowych.