Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Autostrady - Polska

Dokończenie A1 – obwodnicy Częstochowy jednak w przetargu

| Elżbieta Pałys źródło: RI 23.09.2019

PARTNERZY DZIAŁU


 

Dokończenie A1 – obwodnicy Częstochowy jednak w przetargu
ffot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Prace niezbędne, by oddać do użytku autostradę A1 na odcinku obwodnicy Częstochowy zrealizują jednak wykonawcy wybrani w trybie przetargu nieograniczonego. GDDKiA podzieliła pozostały zakres prac na trzy części i dla każdej z nich ogłosiła oddzielne postępowanie.
To odcinek, na którym doszło do rozwiązania kontraktu z konsorcjum na czele z Salini Polska. Umowa z wykonawcą, który nie wywiązywał się z obowiązków została rozwiązana pod koniec kwietnia. Inwestor nie rezygnował jednak z planów oddania drogi do ruchu jeszcze w tym roku.

Najważniejsze prace, związane z zabezpieczeniem tego co zostało już wykonane zlecono w trybie negocjacji bez ogłoszenia konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe, Budimex i Budpol.

Na pozostały zakres prac ogłoszono przetarg. Niestety, nie zgłosił się żaden oferent. Początkowo, jako jeden ze scenariuszy rozważano zlecenie prac w trybie bez ogłoszenia – ten tryb miałby uzasadnienie ze względu na brak ofert w przetargu.

Mniejsze zakresy, mniejsi wykonawcy?

Ostatecznie zdecydowano jednak o trybie konkurencyjnym. Właśnie ruszyły trzy przetargi: na montaż barier ochronnych na odcinku A1 Rząsawa – Blachownia wraz z włączeniem autostrady do DK-1 na węźle Rząsawa, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz na wykonanie ogrodzenia autostrady.

Termin składania ofert mija 4 października. W międzyczasie – 25 września inwestor zorganizuje spotkanie z potencjalnymi wykonawcami. Celem jest udzielenie odpowiedzi na potencjalne pytania i wyjaśnienie wątpliwości związane z zakresem prac do wykonania.
Na zrealizowanie prac przewidziano 2 miesiące od podpisania umowy. Tylko w przypadku oznakowania, w ciągu dwóch miesięcy mają być wykonane roboty związane z udrożnieniem ruchu, z dopuszczalnym zastosowaniem oznakowania poziomego cienkowarstwowego, natomiast całkowite zakończenie prac objętych umową, tj. wykonanie docelowego oznakowania poziomego grubowarstwowego ma być zrealizowane do 30 czerwca 2020 r.

GDDKiA zakłada, że ogłoszenie kilku przetargów z węższym zakresem prac zamiast jednego zwiększy konkurencyjność i umożliwi udział w realizacji zamówienia mniejszym wykonawcom.

Taki zabieg zastosowano już w przypadku S5 Poznań – Wronczyn pozostawionym przez Toto. W tym przypadku w przetargu na cały zakres pozostałych po pierwszym wykonawcy oferty znacznie przekroczyły możliwości zamawiającego. Zdecydowano o podziale na mniejsze zadania. Do tej pory w realizacji są już dwa zadania: dotyczące dokończenia budowy drogi zbiorczej nr 1 i węzła Konarzewo oraz robót drogowych związanych z połączeniem dwóch sąsiednich odcinków drogi S5: Poznań – Wronczyn i Wronczyn – Kościan. Wybrano ofertę na dokończenie oznakowania pionowego na tym odcinku, a na roboty w zakresie ogrodzeń, bram, furtek i rurociągu światłowodowego oraz dokończenie robót na węźle Stęszew są oferty mieszczące się w założonym budżecie.

Nie było ofert na wykonanie oznakowania poziomego i obiekty inżynierskie.

Czy plan się powiedzie?

Celem dotyczącym A1 obwodnicy Częstochowy jest oddanie drogi do ruchu w tym roku. Teraz trzeba sprawnie wybrać wykonawców na prace wykończeniowe, niezbędne do oddania autostrady do użytku. Zasadnicze prace idą do przodu. Konsorcjum Strabag, Budimex i Budpol w ramach prac zabezpieczających i naprawczych ma wykonać m.in.: roboty ziemne wraz z górną warstwą nasypu, w tym podbudowę z chudego betony i nawierzchnię betonową, a także nawierzchnię asfaltową na przejazdach poprzecznych i dojazdach do obiektu.

Pracujący już na kontrakcie wykonawca zamknie także układ odwodnienia, zabezpieczy skarpy i pas rozdziału poprzez humusowanie i obsianie trawą, a także dokończy prace na obiektach inżynierskich.



Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5